۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۵۳۴۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مطرح کرد؛

امیرمومنان، بالاترین و برترین نعمت الهی به بشریت

نماینده مجلس خبرگان رهبری وجود مقدس امیرمومنان علی(ع) را بالاترین و برترین نعمت الهی به بشریت دانست و گفت: شیعه امیرمومنان علی(ع) به این نعمت افتخار می‌کند از این رو با تحمل سختی‌ها و مشقت‌ها دست از ولایت پذیری برنمی‌دارد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مجلس خبرگان رهبری، شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران برگزار شد، گفت: یکی از اهداف ماه رمضان رسیدن انسان به مقام شکر است.

وی افزود: خداوند می‌فرماید: ماه رمضان را قرار دادیم تا شما روزه بگیرید تا بدی‌ها و زشتی‌ها از شما دور شود تا به مقام شکر نائل شوید؛ مقام شکر بلندترین مقام ‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با استناد به کلام الهی، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: اگر شما ایمان بیاورید و شاکر باشید عذاب نخواهید شد؛ مهمترین دغدغه شیطان دورساختن انسان از مقام شکر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره مقام بالای شاکرین، اظهار داشت: خداوند به حضرت سلیمان مال و ثروت فراوان بخشید، دارایی این نبی الهی به حدی بود که اجنه‌ها از کف دریا برای ایشان مروارید استخراج می‌کردند و همه جن و انس در خدمت حضرت بودند با همه این قدرت و ثروت حضرت سلیمان(ع) می‌فرمایند: این نعمات و امکانات لطف خداوند است او می‌خواهد مرا آزمایش کند تا کافر و شاکر بودن من ثابت شود.

وی با اشاره به اینکه کفر در مقابل شکر قرار دارد، گفت: انسان اگر نسبت به کفر شناخت داشته باشد به راحتی می‌تواند شکر را بفهمد. کفر به منزله پوشاندن است انسان کافر حقایق را پنهان کرده و به انکار آن می‌پردازد در حالی که انسان شاکر به حقایق الهیه اذعان دارد و اقرار می‌کند و خود و همه مخلوقات را از آن خدا می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با تاکید بر اینکه خداوند همه عالم هستی را مسخر انسان گرداند تا از این طریق به قدرت و عظمت خداوند پی ببرد تا شاکر او باشد، عنوان کرد: خداوند نعمت‌های آشکار و پنهانش را برای انسان فرود آورد از این رو نیاز است انسان به ذکر نعمات الهی بپردازد تا از این طریق به مقام شکر نائل شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آفرینش انسان، حیات و فهم بخشیدن به او، کسب بالاترین درجه کمالی، داشتن قدرت فکر و اندیشه، نعمت وجود مقدس پیامبراکرم(ص) و اولیای الهی، مالک بودن بر اعضا و جوارح در راستای بندگی خداوند و بسیاری دیگر از نعمات الهی به انسان است که امام علی(ع) بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان در ماه رمضان  بهتر می‌تواند درباره مقام شکر تدبر کند، گفت: گرسنگی و تشنگی انسان را به تدبر وا می‌دارد امام علی(ع) می‌فرمایند: شکم بارگی با زیرکی و بصیرت جمع نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم وجود مقدس امیرمومنان علی(ع) را بالاترین و برترین نعمت الهی به بشریت دانست و عنوان کرد: شیعه امیرمومنان علی(ع) به این نعمت افتخار می‌کند از این رو با تحمل سختی‌ها و مشقت‌ها دست از ولایت پذیری برنمی‌دارد.

در پایان با تاکید بر اینکه شکر غذای معنوی روح است، خاطرنشان کرد: انسان به واسطه شکر دل و روحش آرام می‌گیرد بنابراین بالاترین توفیق در ماه مبارک رمضان رسیدن به مقام شکر است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات