۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۶۵۶۲۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

شکل دادن تاریخ بر اساس سلیقه های شخصی خیانت است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ما حق نداریم تاریخ را مطابق سلیقه خودمان شکل دهیم، گفت: به یقین در زمان کنونی ما با اعمالمان شکل دهنده تاریخ هستیم و آینده به تاریخ ما نگاه می کند، نباید آنچه را که هستیم بدتر یا بهتر جلوه بدهند، این هر دو خیانت است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهرکرد، با بیان اینکه مهمترین رسالت امروز شما پرداختن به هویت شهر با توجه به ویژگی های خاص خودش است، گفت: قرآن همه هستی و همه آنچه که باید باشیم را به عنوان کتاب آسمانی خالق ما ترسیم کرده و در اختیار ما قرار داده و تاریخ، هویت اقوام، امتها، انبیا و هویت انسانها و جریانهای مختلف را بیان کرده است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه تاریخ یک قسمت قرآن است و عمده آن تاریخی که قرآن بیان می کند، هویت شناسی است، خاطرنشان کرد: درست است که نوع نگاه ها به میراث فرهنگی یکسان نیست چراکه انسانها در کره زمین هر کدام به نوعی نگاهی دارند ولی ما به عنوان اینکه پیرو آیین آسمانی هستیم و خالق خودمان را شناخته ایم و راه مان را از او گرفته ایم و پیامبر و فرستاده او راهنمای ماست، طبعا همه امورمان را با این شاخص تطبیق و وفق می دهیم و میراث فرهنگی ما هم همین است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نوع نگاه قرآن به میراث فرهنگی و اقوام و قومیت ها تصریح کرد: قرآن به میراث فرهنگی پرداخته و بدون ذره ای دخل و تصرف اقوام مختلف را تبیین کرده است؛ گفته های آنها، نوع موضع گیری ها و حرف های نازیبای آنها را بیان کرده و آنجا هم که باید از اقوامی تعریف بکند، تمجید کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ما حق نداریم تاریخ را مطابق سلیقه خودمان شکل دهیم، ابراز کرد: در هر مقطعی انسانهای همان زمان شکل دهنده تاریخ اند؛ به یقین در زمان کنونی ما با اعمالمان شکل دهنده تاریخ هستیم و آینده به تاریخ ما نگاه می کند، نباید آنچه را که هستیم بدتر یا بهتر جلوه بدهند، این هر دو خیانت است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرکرد شناسی باید با نگاه واقع بینانه صورت گیرد، افزود: متأسفانه برخی ها تاریخ را بر اساس خیال بافی ها و ذهنیاتی که خودشان از یک جاهایی دارند تحلیل می کنند و اسمش را تحلیل تاریخی می گذارند؛ تحلیل تاریخ باید بر اساس واقعیات شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تنگ نظری، منیت و قومی گرایی را مهمترین آفت امروز استان بیان کرد و ادامه داد: شهرکرد شناسی با تعصب دهکردی، خدمت به شهرکرد محسوب نمی شود؛ باید به شهرکرد به عنوان یک مرکز استان نگاه کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید مرکز استانی در تراز اقوام بالنده لر، ترک و فارس داشته باشیم، اظهار کرد: انتظار می رود مبلمان شهرکرد، مبلمان ثقلین یعنی قرآن و عترت باشد و از کوچه و خیابان و میدان تا بازار و اداره و کارخانه همه و همه به رنگ قرآن و عترت مزین شود؛ همان گونه که مبل در خانه برجسته است، دین در خانه ‌ِبزرگ ‌ِجامعه برجسته باشد که تحقق این امر نیاز به وحدت و همدلی دارد./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات