۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۶۵۸۹۳
از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان صورت گرفت؛

شرح زیارت جامعه کبیره

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به طائفه نصیریه که قائل به خدایی امیرمؤمنان بودند، گفت: امام علی(ع) در دوران زندگانی خود به مبارزه با قائلان الوهیتش پرداخت.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، بامداد امروز در ادامه شرح زیارت جامعه کبیره که از صدا و سیمای استان پخش شد، با یادآوری مناظره حره بنت حلیمه سعدی با حجاج ثقفی خاطرنشان کرد: خانواده های با اصالت و شریف از علی(ع) طرفداری کرده و پیرو راهش هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه حره بنت حلیمه در ادامه مناظره با حجاج ثقفی به مقایسه ابراهیم(ع) و مولای متقیان می پردازد، عنوان داشت: حره بنت حلیمه در باب برتری مولای متقیان بیان می کند که ابراهیم(ع) از خداوند خواستار نشان دادن زنده شدن مردگان برای اطمینان قلبی و تقویت ایمان شد حال آنکه امیرمؤمنان می گوید «لو کشف الغطاء ما ازددت یقینا».

زعیم حوزه علمیه خوزستان افزود: منظور امام علی(ع) از عبارت «لو کشف الغطاء ما ازددت یقینا» آن است که یقین من به عوالم غیبی، ملکوت و جبروت آن قدر زیاد است که اگر پرده از چشم برداشته شود، چیزی به یقینم افزوده نخواهد شد و ایمانم ثابت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حره بنت حلیمه در اثبات برتری علی(ع) نسبت موسی(ع) بیان می کند که کلیم الله پس از درگیری با قبطی و به درک واصل کردنش، با ترس و دلهره مصر را ترک و به مَدیَن رفت اما امیرالمؤمنین برای حفظ جان حضرت ختمی مرتب حاضر به جان فشانی شد و در بستر آن حضرت خوابید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خداوند به پاس چنین عملی آیه «و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله» را نازل کرد، تصریح کرد: امام علی(ع) پس از اطمینان به خروج و زنده ماندن رسول خدا(ص)، سجده شکر بحا آورد و از شهادت استقبال کرد.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: در اثبات برتری حضرت علی(ع) نسبت به عیسی(ع)، حره بنت حلیمه یادآور می شود که خداوند در آیه ۱۱۶ سوره مائده با لحنی توبیخی به عیسی می گوید که آیا تو به بندگانم گفتی من و مادرم را خدا قرار دهند؟.

وی بیان داشت: عیسی(ع) در جواب می گوید که به بندگانت گفتم من بنده خدا و خدای بزرگ را عبادت می کنم و به واقع عیسی تنها عذر خواست که در نزد خداوند جنین عقیده ای نسبت به وی نداشته باشند.

امام جمعه اهواز با اشاره طائفه نصیریه که قائل به خدایی امیرمؤمنان بودند، گفت: مولای متقیان به نصیحت، موعظه و بیان استدلال برای رد چنین سخنی پرداخت اما نصیری ها بر عقیده خود پافشاری کردند تا آنجا که علی(ع) در نهایت به مجازات آنها پرداخت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: امام علی(ع) در دوران زندگانی خود به مبارزه با قائلان الوهیتش پرداخت حال آنکه عیسی(ع) از پیروان تنها دست برداشتن از الوهیت خود و مادرش را خواستار شده بود./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات