۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۶۶۷۳۵
آیت‌الله سعیدی:

برای ترویج مبانی قرآنی باید تلاش همه‌جانبه شکل بگیرد

امام‌جمعه قم با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب پیشانی توسعه فرهنگ قرآنی است، گفت: در راستای ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی باید تلاش همه‌جانبه‌ای شکل بگیرد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی قم امروز به ریاست آیت‌الله سید محمد سعیدی و حضور دیگر اعضای این شورا در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی قم ترویج دین اسلام را از اهداف و بایسته‌های این شورا عنوان کرد و گفت: گسترش سبک زندگی اسلامی متکی بر فضائل اخلاق قرآنی باید از دل جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآن بیرون بیاید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر ضرورت ساماندهی جلسات قرآنی و انتقال تجربیات به نسل امروز، تصریح داشت: انتقال تجربیات از سوی شورای توسعه قرآنی در فرایند جلساتی که برگزار می‌کند، این جلسات را کاربردی‌تر می‌کند و امید است با این کار به ترازی که رهبر معظم انقلاب برای آن تعیین مشی فرمودن نزدیک‌تر شویم.

امام‌جمعه قم با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب پیشانی توسعه فرهنگ قرآنی است تا جایی که اولین چهره مبلغ قرآن در سطح کشور و جهان اسلام به شمار می‌آیند، گفت: در راستای ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی باید تلاش همه‌جانبه‌ای شکل بگیرد.

 تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در ادامه به تبیین وظایف جلسات شورا توسعه فرهنگ قرآنی در استان قم پرداخت و ابراز داشت: ما باید در خلال این جلسات بتوانیم در مسیر بسترسازی و کاربردی کردن نتایج حاصل از تلاش‌های قرآنی در سطح استان گام‌های مؤثر و تأثیرگذاری برداریم.

وی ادامه داد: بسیاری از نیروهای انقلاب محصول جلسات قرآنی هستند که به برکت انقلاب اسلامی تشکیل می‌شوند.

همچنین سید موسی حسینی کاشانی از دیگر حاضران این جلسه بود که به بیان برخی از دیدگاه‌ها و اهداف و برنامه‌های اجرایی شورا توسعه فرهنگ قرآنی پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تدوین سند راهبردی قرآنی اشاره خبر داد و گفت: تدوین سند راهبردی آغازشده و قرار است با مشارکت دستگاه‌ها اجرایی شود.

حسینی کاشانی از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در استان خبر داد و ابراز داشت: نمایشگاه قرآن و عترت تا دوازدهم خردادماه در قم دایر است.

وی افزود: کتاب‌های قرآنی، نرم‌افزارهای قرآنی و برنامه‌های جانبی قرآنی ازجمله بخش‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از فعالیت بیش از 100 موسسه قرآنی در استان قم خبر داد و گفت: فعالیت قرآنی استان قم با تلاش آستان مقدس حضرت معصومه (س)، شهرداری، بسیج، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نیروی انتظامی، جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا (س)، مسجد مقدس جمکران و مصلا قدس ساماندهی شده است.

حسینی کاشانی با تأکید بر این‌که شورای توسعه فرهنگ قرآنی گام‌های مثبت و مؤثری در زمینه ترویج آموزه‌های قرآنی برداشته است، گفت: نخستین استودیو تولید محصولات قرآنی با پانصد میلیون تومان اعتبار در قم تجهیز شده است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات