۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۶۷۰۷۵
آیت الله فقیهی:

رسانه ها حق الناس را رعایت کنند

عضو جامعه مدرسین با اشاره به‌ ضرورت پرهیز از ارتکاب حق‌الناس گفت: متأسفانه امروزه در جامعه خیلی کم به حق‌الناس توجه می‌شود و شاهد هستیم که در برخی روزنامه‌ها و فضای مجازی برخی افراد به‌آسانی مرتکب غیبت، تهمت و افشاگری‌های ناعادلانه می‌شوند.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 56 سوره بقره پرداخت و گفت: هنگامی‌که برخی از قوم حضرت موسی(ع) بر اثر لجاجتی که داشتند توسط صاعقه و یا زمین‌لرزه از دنیا رفتند، دوباره به اذن خداوند زنده شدند؛ این آیه می‌تواند دلیل محکمی بر وجود رجعت و معاد باشد.

وی با بیان این‌که قوم بنی‌اسرائیل بسیار لجوج بودند، اظهار داشت: امروزه هم شاهد هستیم که این قوم یعنی یهودیان کسانی هستند که منطقی نیستند؛ این قوم به علت پیروی از هوای نفس همواره ایمانی متزلزل دارند.

آیت‌الله فقیهی با اشاره به این‌که همه ما در زندگانی دنیوی دائماً در معرض امتحان الهی هستیم، ابراز داشت: همه اعمال ما در این دنیا ضبط و ثبت می‌شود و در روز قیامت مورد بررسی و محاسبه قرار می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به‌ ضرورت پرهیز از ارتکاب حق‌الناس عنوان کرد: در این مقوله باید بیشتر توجه داشته باشیم؛ متأسفانه امروزه در جامعه خیلی کم به حق‌الناس توجه می‌شود و شاهد هستیم که در برخی روزنامه‌ها و فضای مجازی برخی افراد به‌آسانی مرتکب غیبت، تهمت و افشاگری‌های ناعادلانه می‌شوند.

وی افزود: در شب‌های قدر که لطف خداوند بر همگان گسترده می‌شود باید گناهانی که حق‌الله هستند را با توبه جبران کنیم و همچنین با طلب حلالیت از افراد درصدد جبران گناهان حق‌الناس برآییم.

آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: بدون شک همه ما روزی از دنیا خواهیم رفت و زمان آن هم مشخص نیست، بنابراین باید در همین فرصت اندکی که در اختیار داریم زمینه سعادت مان را در روز قیامت فراهم کنیم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات