۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۶۷۱۹۱
حجت الاسلام علوی تهرانی:

جامعیت دین اسلام خط بطلانی بر جاهلیت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعیت دین اسلام خط بطلانی بر جاهلیت است، گفت: امامت، حق و انکار آن مساوی با انکار رسالت است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد امیر(ع)، گفت: جامعیت دین اسلام خط بطلانی بر جاهلیت است.

وی افزود: جاهلیت اختصاص به یک جامعه خاص، زمان مشخص و موقعیت جغرافیایی معین ندارد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه جامعه جاهلی به دور از تعالیم وحیانی است، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: بیش از این هیچ انزار کننده و بیم دهنده‌ای سراغ آنان نرفته بود؛ برای مثال استفاده از مال ربوی در تعالیم اسلامی وجود ندارد از این رو وجود فرهنگ ربوی در یک جامعه نشان از جاهلیت دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اعراب قبل از بعثت پیامبراکرم(ص) در جاهلیت به سر می‌بردند، اظهار داشت: در آن دوران مردم بت پرست و مردار خوار بودند، هر کار زشتی را انجام می‌دادند، اهل صله رحم نبودند، آنان از همسایگان خود غافل بودند، افراد زوردار انسان‌های ضعیف را زیر پا له می‌کردند و به معنای دقیق اثری از اصول اخلاقی نبود در این دوران بود که خداوند از جنس انسان فردی راستگو و با اخلاق را برای هدایت مردم جاهل مبعوث کرد و با ظهور اسلام جاهلیت را باطل ساخت.

وی با استناد به کلام قرآن کریم که می‌فرماید: اگر پیامبر کشته و یا شهید شود آیا شما به دوران جاهلیت باز می‌گردید، گفت: اگر مردم به دوران جاهلیت برگردند خداوند متحمل ضرر نمی‌شود بلکه حضرت حق به مومنانی که در دین ثابت قدم بودند جزای خیر خواهد داد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: اگر مردم بخواهند جامعه کنونی را با دوران جاهلی بسنجند باید به آیات و روایات مراجعه کنند، اهل بیت(ع) مفسران قرآن کریم هستند از این رو قرآن کریم و عترت از هم جدا نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است، خاطرنشان کرد: امامت حق و انکار آن مساوی با انکار رسالت است تنها کسانی می‌توانند حق را بپذیرند که قلب سلیم داشته باشند بنابراین کسی که امام علی(ع) را قبول داشته باشد حیاتش حیات پیامبراکرم است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات