۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۶۷۲۳۴
آیت الله موسوی جزایری:

احادیث ائمه اطهار ضامن سعادت دنیوی و اخروی است

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه معصومین برای همه امور زندگی اعم از فردی و اجتماعی دستورالعمل صادر کردند، گفت: احادیث ائمه اطهار ضامن سعادت دنیوی و اخروی است.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بامداد امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به اينكه احادیث ائمه اطهار ضامن سعادت دنیوی و اخروی هستند، اظهار داشت: در تحف العقول حدیثی از امام علی(ع) تحت عنوان 400 باب در امور دین و دنیای مردم نقل شده است و به واقع معصومین برای همه امور زندگی اعم از فردی و اجتماعی دستورالعمل صادر کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان داشت: امام موسی کاظم(ع) در حدیث جنود العقل و الجهل، 150 مسأله در رابطه با اخلاق اسلامی اعم از صفات نیک و ناپسند را ذکر می کند و این حدیث پس از شرح به یک رساله در علم اخلاق اسلامی تبدیل شده است که امام راحل کتاب مفصلی بنام جنود عقل و جهل در شرح حدیث فوق تألیف کرد.

امام جمعه اهواز به لیالی قدر اشاره کرد و افزود: این شب یکی از شب های 19، 21 و 23 رمضان است و این احتمال را دادند که 27 رمضان نیز شب قدر باشد هر چند که 23 رمضان را بیشترین احتمال دادند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اعمال وارده برای لیالی قدر خاطرنشان کرد: چنین فرصت مغتنمی از دست نرود چرا که شب های مذکور شب های حضرت حجت بن الحسن است و وی از اول تا طلوع الفجر چنین شب هایی سرگرم انس با ملائکه است و ملائکه گروه گروه بر او نازل می شوند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: در شب های قدر یک سری فرشته بنام روح نزول می کند و پس از عرض ارادت به محضر امام زمان(عج)، مقدرات سال گذشته و پیش رو را خدمت وی تقدیم و آن بزرگوار امضا می کنند.

وی با بیان اینکه در این شب ها باید توجه ویژه ای به دعا داشته باشیم، گفت: دعا با حضور قلب و خشوع و توجه به ذات باری تعالی خوانده شود./9456/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات