۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۶۷۳۴۰
آيت‎الله مظاهری:

امنیت اجتماعی و روحی انسان در گرو پایبندی به تقوای الهی است

حضرت آیت‌الله مظاهری با بیان این که امنیت اجتماعی و روحی انسان در گرو پایبندی به تقوای الهی است، گفت: قرآن می‎فرماید هرکسی تقوا داشته باشد خداوند از راهی که گمان ندارد، مشکلاتش را حل می‎کند.
درس اخلاق  آیت الله مظاهری در مسجد حکیم اصفهان در روز شهادت امیر المومنین (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان به وصیت امام علی(ع) پیش از شهادت اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) همه مردم را به تقوای الهی توصیه کردند، یعنی واجبات را انجام دهید و اجتناب از گناه داشته باشید و اهمیت به مستحبات و ترک مکروهات بدهید.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بیش از 200 مورد امر به تقوا شده است، ابراز کرد: قرآن میفرماید هرکس تقوا داشته باشد خداوند از راهی که گمان ندارد، مشکلاتش را حل میکند، حال چه این مشکل اقتصادی، روحی، جسمی، سیاسی و یا اقتصادی باشد، در آیه دیگر میفرماید امنیت اجتماعی و روحی انسان در گرو پایبندی به تقوای الهی است، «فأی الفریقین احق بالأمن».

رییس حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: اگر کسی غم و غصه دارد و اگر کسی در اجتماعش مشکلات دارد، باید تقوای اجتماعی و تقوای فردی داشته باشد، نمیشود قرآن در 200 مورد خلاف واقع گفته باشد، امام علی(ع) ده وصیت میکنند که مقدم بر همه تقوا است و علمای علم اخلاق هم تأکید میکنند که ما چیزی بهتر و مفیدتر از تسلط بر نفس نداریم.

وی به فراز دیگری از وصیت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) فرمودند «الله الله فی القرآن»، یعنی شما را به خدا قسم با قرآن باشید، یعنی قرآن را بسیار بخوانید و تفسیر قرآن را بدانید و آشنا با قرآن باشید و با آن سروکار داشته باشید و عمل به قرآن بکنید، امام علی(ع) میفرماید مواظب باشید که دیگران قرآن را نبرند و به آن عمل کنند.

حضرت آیتالله مظاهری بیان کرد: قرآن کریم شفاعتکنندهای است که شفاعتش مورد قبول است و پیامبر اکرم هم فرمودند هنگامی که فتنهها بر شما همچون شب تیره و تار قرار گرفت، به قرآن پناه ببرید، خوش به حال کسانی که با قرآن ارتباط دارند و حرف زدن خدا با او را نه که میبینند، بلکه مییابند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نام قرآن را کلام نازل گفتهاند، یعنی قرآن از طرف خدا نازل شده است و نام دعاها و قرآنی که ما میخوانیم را کلام صاعد میگویند، هستند کسانی که نور قرآن را میبینند و خدا را مییابند و با او مکالمه میکنند، کربلایی کاظم نور قرآن را میدید، اگر یک آیه در یک کتابی آورده شده بود، آن نور را میدید.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان میتواند با گفتن یک «بسمالله الرحمن الرحیم» حال حضور بیابد، اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند شما را به خدا با قرآن سروکار داشته باشید، نه فقط در ماه مبارک رمضان، بلکه همیشه، صبح و شب قرآن، مطالعه و عمل قرآن و بالاخره قرآن سرمشق زندگی انسان بشود تا تقوا حاصل شود و مشکلات فردی و اجتماعی جامعه حل شود./914/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات