۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۶۷۹۹۱
آیت الله سعیدی:

عده ای می خواهند فعالیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه را ناکارآمد جلوه دهند

امام‌ جمعه قم نمایندگان و روحانیون فعال در نمایندگی‌های رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها را بازوان ولایت‌فقیه توصیف کرد و گفت: عده‌ای می‌خواهند فعالیت نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها ناکارآمد جلوه داده شود.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های استان قم به ظرفیت‌های آستان مقدس حضرت فاطمه(س) در اثربخشی معنوی و فرهنگی به دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌ها در دانشگاه باید در راستای جلب رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) باشد.

امام‌ جمعه قم نمایندگان و روحانیون فعال در نمایندگی‌های رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها را بازوان ولایت‌فقیه توصیف کرد و گفت: مسئولان و فعالان در این حوزه‌ها باید توجه داشته باشند هر امری که به این نهاد در دانشگاه‌ها محول شده باید با اقتدار کامل انجام پذیرد.

وی افزود: البته اقتدار به معنای تکبر نیست بلکه اقتدار در مدیریت و انجام امور محوله غیر از تکبر است؛ بر این اساس کارها در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها باظرافت و قدرت انجام شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که«عده‌ای می‌خواهند فعالیت نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها ناکارآمد جلوه داده شود» عنوان داشت: معتقدم که با فعالیت‌های هوشمندانه مسئولان نهادهای نمایندگی ولی‌فقیه می‌توان  مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام پور رضا در این دیدار  کوتاه به بیان برخی از مواضع و آراء مرتبط به حوزه آموزش و ارتباط آن با نهاد ولی‌فقیه در دانشگاه قم پرداخت و ابراز داشت: کسانی که به‌عنوان نماینده و مسؤول نهاد در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند در اصل نماینده و فرزند حوزه های علمیه هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم دانشگاه و حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه را دو نهاد فعال در دو محور کلی اسلام و انقلاب توصیف کرد و گفت: نهاد نمایندگی رهبری معظم انقلاب در دانشگاه‌ها برنامه‌های مدون شده‌ای را دنبال می‌کنند؛ سعی می‌شود در دانشگاه‌ها بستری مناسب برای دانشجویان ازنظر اسلامی و همچنین روحیات انقلابی فراهم شود.

وی ادامه داد: نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه قم برای اساتید حاضر در دانشگاه‌ها دوره‌های آموزشی برگزار و محتوای این دوره‌ها را ارائه می‌دهد، این در حالی است که این نهاد تلاش می‌کند برای دانشجویان در کنار درس، بستر فعالیت‌های اجتماعی، انسانی و اسلامی را فراهم سازد.

حجت‌الاسلام پور رضا در ادامه از برگزاری مراسمات ازدواج دانشجویی، اعزام دانشجویان به سفرهای عتبات عالیات به‌عنوان دیگر فعالیت‌های این نهاد یاد کرد و گفت: در بخش آموزش محتواهای مناسب و رصد برنامه‌های ضدانقلاب در متن دانشگاه‌ها بر عهده این نهاد است؛ این در حالی است که سعی شده با شناسایی راه‌های نفوذ دشمن برنامه‌های مقابله با اهداف شوم دشمنان اجرا شود./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات