۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
کد خبر: ۵۶۸۴۳۷
یادداشت؛

فضاحت نتانیاهو در معامله قرن

رژیم اشغالگر قدس این روزها حال و روز خوشی ندارد و سیاست‌های منطقه‌ای ایران اسلامی در به شکست کشاندن توطئه شوم «معامله قرن»، یکی از دلایل کلیدی عصبانیت سران رژیم کودک کش صهیونیستی به شمار می‌آید.
ایران - رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم اشغالگر قدس این روزها حال و روز خوشی ندارد و چالش‌های گوناگونی موجب شده که سردمداران اسرائیل دچار سردرگمی، خشم و انفعال شوند. خروش صدها میلیون مسلمان در راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی بازگشت فلسطینی‌ها، شکست طرح‌های سازش و واکنش‌های گسترده به موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس در زمره عوامل بدحالی اشغالگران هستند اما به‌طور حتم، سیاست‌های منطقه‌ای ایران اسلامی در به شکست کشاندن توطئه شوم «معامله قرن»، یکی از دلایل کلیدی عصبانیت سران رژیم کودک کش صهیونیستی به شمار می‌آید. 

باید بررسی کرد که آیا این معامله وقتی بسته شد که رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سفر منطقه‌ای خود در کنفرانس ریاض تحت به‌اصطلاح عنوان «مبارزه با تروریسم» در قامت مهمان ویژه آن نشست حاضر شد یا طرحی است که سالیان متمادی با مقدمه‌چینی، بسترسازی و دیدن موانع احتمالی پیش رو توسط اتاق‌های فکر استکبار برای پاک کردن صورت‌مسئله فلسطین از معادلات غرب آسیا به مرحله اجرا درآمده است ؟ آنچه از تحولات جاری می‌توان استخراج کرد این است که این تصمیم، قطعاً خلق‌الساعه نبوده و طی یک یا چند نشست اتخاذ نشده است.

در پشت پرده، محاسبات دقیقی صورت گرفته، کانون‌های قدرتی که احتمال مانع آفرینی آن‌ها بر سر راه اجرای عملیاتی کردن معامله قرن وجود دارد، شناسایی‌شده و پیشاپیش، برنامه‌هایی به‌منظور تضعیف خنثی‌سازی یا نابودی این کانون‌ها تدبیر شده است. 

بنابراین، مصالحه برخی از مرتجعین بر سر مسئله فلسطین و گاوبندی قبیله سعودی و متحدانش برای به مسلخ بردن آرمان قدس، اتفاقی دفعی نبوده و آنچه البته در این رابطه تازگی دارد، اعلام رسمی معامله قرن از سوی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است. تحرکات پنهان و ملاقات‌های بسیار حساس و خطرناک تل‌آویو طی سال‌ها و ماه‌های اخیر در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی با ریاض، منامه، ابوظبی، امان، قاهره و ... فصل‌به‌فصل، مقدمات کار را فراهم کرد.

پس‌ازاین ریل‌گذاری‌ها، رژیم صهیونیستی با کمک هم‌پیمانان غربی – عربی خود وارد فاز میدانی شد و دو بحران بزرگ تروریستی در عراق و سوریه و تخریب این دو کشور را به منطقه تحمیل کرد، چراکه بغداد و دمشق، دو کانون عمده در کنار ایران برای مواجهه و عقیم گذاشتن سناریوی معامله قرن محسوب می‌شدند. 

با فروپاشی هیمنه هیولای داعش در این دو کشور، تمام محاسبات تل‌آویو به هم‌ریخت، بحران‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دوچندان شد و مقاومت به یک‌قدمی مرزهای سرزمین‌های اشغالی رسید لذا می‌بینیم که نتانیاهو، علناً ایران را مورد هجمه قرار داده و از طریق دوره افتادن در کشورهای اروپایی، سعی در مظلوم‌نمایی و ایران هراسی دارد. درد نخست‌وزیر اسرائیل این است که چرا نتوانسته دو هم‌پیمان استراتژیک ایران یعنی عراق و سوریه را سرنگون کند و رژیم‌های دست‌نشانده خود را جایگزین آن‌ها نماید چون در صورت تحقق این رؤیا، فکر می‌کرد که در گام بعد قادر است ایران را موردتهاجم قرار داده و سپس با خیالی آسوده، ماشین معامله قرن را به سراشیبی انداخته و آن را به ایستگاه اجرای کامل و بی‌دغدغه برساند. 

با استراتژی هوشمندانه جمهوری اسلامی این توطئه به سرانجام نرسید و درنتیجه باعث شعله‌ور شدن آتش خشم نتانیاهو و ترامپ گردید. پاتک‌های بعدی آن‌ها برای جبران این شکست و کاهش درد این جراحت نیز کارگر نیفتاد و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس که برخلاف همه موازین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل صورت گرفت، نه‌تنها به ثبات مدنظر رژیم خبیث صهیونیستی و کاخ سفید منجر نشد، بلکه به برگ برنده ایران و جبهه مقاومت تبدیل گردید.

بسامد انفجاری که از ناحیه اسباب‌کشی سفارت آمریکا به قدس اشغالی در روز نکبت (سالروز تشکیل رژیم صهیونیستی) رخ داد، آن‌چنان شدید و گسترده بود که ترامپ و نتانیاهو هیچ‌یک جرأت نکردند مراحل بعدی معامله قرن را اعلام کنند و متحدین عربی آمریکا و صهیونیست‌ها نیز در تحقق این توطئه – حداقل در مقطع زمانی حاضر - تردید کردند، لذا از تمرکز بر اجرای فازهای بعدی این معامله شامل انتقال مردم غزه به صحرای سینا دست برداشته و از مناطق دورتر کار را دنبال کردند.

به‌عنوان نمونه، آمریکا، اسرائیل و فرانسه به‌صورت مستقیم به یاری عربستان در یمن شتافته‌اند و درصددند که با حمله به بندر الحدیده، به‌زعم خود کار این کشور را تمام کنند! در بحرین با پشتیبانی از آل خلیفه و در عراق با آتش زدن صندوق‌های رأی به‌منظور عدم راهیابی مردان مقاومت به پارلمان، به دنبال برداشتن گام‌هایی برای نزدیک شدن به عملیاتی کردن معامله قرن برآمدند که تاکنون، طرفی نبسته و به در بسته خورده‌اند. 

با این حساب، نقشه امحاء آرمان فلسطین از مقدرات جهان اسلام به مدد موازنه‌هایی که در داخل و خارج از فلسطین در خاورمیانه شکل‌گرفته، تاکنون راه به‌جایی نبرده و با شکست مواجه شده است. ذکر این مسئله نیز ضروری است که اصرار بر اجرای این به‌اصطلاح معامله، تبعات بسیار سنگینی برای طرف مقابل به همراه خواهد داشت که هشدار سید مقاومت به صهیونیست‌ها یکی از پیامدهای آن به شمار می‌آید.

دبیر کل حزب‌الله لبنان چندی پیش از ضرورت خروج صهیونیست‌های مهاجر از سرزمین‌های اشغالی سخن گفت و تأکید کرد که اگر چنین نشود، باید منتظر «نبرد بزرگ» باشند. محافل صهیونیستی به‌خوبی می‌دانند که سیدحسن نصرالله اهل بلوف نیست و هرچه بگوید، عمل می‌کند. یا باید از فکر شوم اخراج فلسطینی‌ها به صحرای سینا در چارچوب معامله قرن دست‌بردارند و یهودیان غیربومی را به کشورهایشان بازگردانند و یا باید منتظر ضرب شست جانانه مقاومت اسلامی باشند. 

این در حالی است که فلسطین مستعد یک حرکت عمومی و کلان بوده و نشانه‌های آن ظاهرشده است. راهپیمایی بازگشت با آن حجم از شهدا و مجروحین و ابتکاراتی که امنیت شهرها و شهرک‌های صهیونیستی را به خطر انداخته، اعتراضات فلسطینی‌های ساکن اراضی 1948، قیام مردم رام الله و فشار آن‌ها به محمود عباس برای شکستن حصر غزه که برای اولین بار صورت گرفت و مواردی ازاین‌دست، خشم و حیرت را توأمان برای نتانیاهو به ارمغان آورده است.

وی در سفر اخیرش به اروپا کاسه چه کنم به دست گرفت و به هر مناسبتی مثل دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی، از سیاست‌های منطقه‌ای ایران در به شکست کشاندن معامله قرن یا به تعبیر او، «تهاجمات ایران در خاورمیانه»! عقده‌گشایی کرده است.  و بالاخره اینکه مصادیق و شواهد فوق ثابت می‌کنند مبارزات هفت دهه گذشته در برابر صهیونیست‌ها پیشرفت‌های بزرگی به همراه داشته و شکست اشغالگران در این توطئه، به پلی برای برداشتن گام‌های نهایی در آزادسازی قدس شریف تبدیل خواهد شد، ان‌شاءالله./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: حمایت

ارسال نظرات