۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۶۹۰۰۹
مسؤول معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در خراسان شمالی:

موضع‌گیری نادرست برخی مسؤولان سبب تضعیف امر به معروف می‌شود

مسؤول معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در خراسان شمالی گفت: موضع‌گیری‌های نادرست و دوپهلوی برخی از مسؤولان ارشد اجرایی کشور در مورد مسائل فرهنگی، سبب تضعیف آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌شود.
مهرپویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی، امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های امر به معروف بسیار مناسب و مفید بوده و دوستان را به حرکت وامی‌دارد؛ اما تا کار از رأس درست نشود دست و پا زدن در سطوح میانی و خرد سخت است.

وی با اشاره به روایت «الناس علی دین ملوکهم»، افزود: مردم از رفتار و کردار رهبران و مسؤولان تبعیت می‌کنند؛ ازاین‌رو وقتی مسؤول اول اجرایی کشور می‌گوید به اجبار نمی‌شود مردم را به بهشت برد، این موضع‌گیری ریشه امر به معروف را می‌زند؛ در حالی که رهبری تأکید می‌کنند رسالت رسل و انبیا هدایت و به بهشت بردن مردم بود.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول اداره تبلیغ مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی هم هست، تصریح کرد: درواقع موضع‌گیری‌های نادرست و دوپهلوی برخی از مسؤولان ارشد اجرایی کشور در مورد مسائل فرهنگی، سبب تضعیف آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنین سخنان و موضع‌گیری‌هایی سبب می‌شود برخی افراد در برابر امر به معروف و نهی از منکر گارد گرفته و حتی در مواردی می‌بینیم که با آمر به معروف و ناهی از منکر درگیر شده و او را زخمی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار کرد: این‌گونه اقدامات و تنش‌ها در برابر اجرای امر به معروف نتیجه موضع‌گیری‌های برخی از مسؤولان ارشد است که سبب جری‌تر شدن برخی از افراد هنجارشکن می‌شود.

مسؤول معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی افزود: البته نباید کوتاهی‌های آن‌ها سبب عقب‌نشینی ما شده و درزمینهٔ امر به معروف و نهی از منکر کار نکنیم؛ اما در هر صورت چنین موضع‌گیری‌هایی از سوی مسؤولان ارشد کار را سنگین‌تر و اجرای آن را سخت‌تر می‌کند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات