۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۶۹۰۵۹
مدیر گروه تبلیغی جهادی رهروان ثقلین مطرح کرد؛

نقش برنامه ریزی در موفقیت پرداختن همزمان به تبلیغ و تحصیل

مدیر گروه تبلیغی جهادی رهروان ثقلین گفت: اگر مبلغان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند، نه تنها تبلیغ به تحصیلشان ضرر نمی رساند بلکه سبب برکت در تحصیل خواهد داشت.
تبلیغی

حجت الاسلام مهدی اربابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی از مؤلفه ­های شخصیتی مبلغان جهادی پرداخت و اظهار داشت: کسی که می خواهد کار جهادی کند، باید اخلاص داشته باشد و باید به سطحی از اخلاص برسد که در راه دین خدمت کند. یک مبلغ تبلیغی جهادی باید با توجه به شرایط موجود در منطقه به تبلیغ معارف دینی بپردازد.

وی با اشاره به وضعیت امروز تبلیغ جهادی گفت: نسبت به سال های گذشته که شرایط مناسب نبود، امروزه گروه ها بهتر کار می کنند و شرایط بهتر شده است، به عنوان مثال می بینیم که طلاب در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور پیدا کردند و اثرگذاری خوبی داشتند. کار تبلیغ جهادی بهتر شده اما کافی نیست و باید بهتر از این شود و هنوز جای کار دارد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی رهروان ثقلین تصریح کرد: بایستی کمتر برنامه خود را منوط به جلسات کنیم، بلکه باید وارد عمل شده و عمل گرا باشیم؛ باید مقدمات کار را شروع کنیم و در ادامه مباحث نظری و جلسات پیش رود. کار جهادی این نیست که یک سال منتظر اساسنامه باشیم، شاید فوایدی داشته باشد اما ما را از هدف دور می کند.  

وی در خصوص لزوم پرهیز گروه ­های جهادی از موازی­ کاری­ های تبلیغی گفت: اکنون دفتر تبلیغات اسلامی مناطق تبلیغی را مشخص کرده و مشخص است که چه گروه های در هر منطقه حضور دارند؛ سرگروه ها باید با هم بنشینند و برنامه های تبلیغی خود را به صورت هماهنگ پیش ببرند.

حجت الاسلام اربابی با بیان این که پرداختن به تبلیغ بستگی به شرایط طلبه دارد، اظهار داشت: برخی از طلاب واقعا دنبال کارهای تحقیقی هستند و اگر بخواهند وقت خود را برای کارهای تبلیغی بگذارد با کمبود وقت مواجه می شوند و این قشر فایده شان در کار علمی پژوهشی بیشتر است اما برخی از طلاب که درس خارج می خوانند، می توانند در کنار تحصیل به تبلیغ بپردازند.

وی به نقش برنامه ریزی در موفقیت پرداختن همزمان به تبلیغ و تحصیل اشاره و خاطرنشان کرد: اگر مبلغی مدیریت مناسبی داشته باشد، می تواند به تمامی کارهای تبلیغی و تحصیلی خود برسد؛ اگر مبلغان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند، نه تنها تبلیغ به تحصیل شان ضرر نمی رساند بلکه سبب برکت در تحصیل خواهد داشت./822/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات