۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۸۸۹
حجت الاسلام تقویان:

رستگاری انسان در گرو توجه و عمل کردن به دستورات قرآن است

رییس تبلیغات اسلامی دورود با بیان اینکه رستگاری انسان در گرو توجه و عمل کردن به دستورات قرآن است، گفت: قرآن کریم بزرگترین سند افتخار جهان اسلام و بشر است.
قرآن

حجت‌الاسلام محمدرضا تقویان، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به انجام فعالیت های قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: قرآن کریم بزرگترین سند افتخار جهان اسلام و بشر است.

وی با بیان اینکه راه رستگاری جوامع بشری، هدایت و رستگاری انسان در گرو توجه و عمل کردن به دستورات قرآن است، افزود: بزرگترین دلیل جنگ و خونریزی و فاصله از یکدیگر و تقرب جستن از شیاطین و عوامل شیاطین دوری از قرآن مجید است.

حجت الاسلام تقویان با اشاره به این که اگر همه بشر در همه ادیان به ویژه مسلمانان به قرآن توجه می کردند حال و روز مسلمانان چنین نبود، عنوان داشت: امروز آنچه که موجب بدبختی و نکبت برای سران دولت های اسلامی که دستشان در خون هزاران مسلمان بی گناه و مظلوم آلوده شده، عمل نکردن به دستورات قرآن و دین مبین اسلام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز مسلمانان در غرب و شرق به‌ عنوان تروریست و آدم خوار معرفی می شوند و اگر قانون اساسی کشورشان را منطبق بر قرآن می کردند اوضاع جهان اسلام چنین نبود.

رییس تبلیغات اسلامی دورود با تأکید بر وحدت جهان اسلام و دوری از تفرقه و نفاق اظهار داشت: مسلمانان و سران حکومت ها باید به خود بیایند و به جای دل بستن به آمریکا، صهیونیسم و روباه پیر و دل بستن به سلاح و آتش دل به قرآن ببندند تا حکومت اسلامی و مسلمانان الگوی غیر مسلمان باشند نه اینکه صدای اذان و اسم مسلمانان برای بعضی از کشورها ترس و دلهره بلند کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر به قرآن توجه می شد وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان بیشتر بود، عنوان کرد: تنها راه برون رفت از آفت امروز جهان اسلام قرار گرفتن در بطن قرآن و پیروی از قرآن و به کارگیری دستورات آن در زندگی و حکومت است.

حجت الاسلام تقویان اظهار داشت: باید توجه داشت به همان اندازه که از قرآن فاصله بگیریم به همین میزان شیطان به انسان نزدیک می‌شود و فتنه، کینه و تفرقه مسلمانان را در بر می گیرد که با قرآن سازگاری نیست.

وی در ادامه به تقویت و گسترش فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: در ایام تابستان و اوقات فراغت محور برنامه های اجرایی اوقات فراغت اجرای برنامه های قرآنی و دینی است.

حجت الاسلام تقویان خاطرنشان کرد: تقویت باورها و اعتقادات دینی جوانان و ترویج ارزش های دین راه مقابله با آسیب های اجتماعی و مصون سازی نسل جوان در برابر هجمه ها است./9451/ت303/ب1

ارسال نظرات