۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۷۰۱۶۲
رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ:

شرایط برای بازگشت پناهجویان روهینگیایی به میانمار مهیا نیست

رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ پس از بازدید از ایالت «راخین» در شمال کشور میانمار، از عدم آمادگی این منطقه برای بازگشت صدها هزار پناهجوی مسلمان روهینگیایی به موطن خود خبر داد.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، «پیتر مائورر» رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ روز گذشته پس از بازدید از ایالت راخین در شمال کشور میانمار، اظهار داشت که شرایط در این منطقه برای بازگشت صدها هزار پناهجوی روهینگیایی به موطن خود- میانمار- مهیا نیست.

این درحالی است که دولت میانمار پیش از این اعلام کرده بود برای پذیرش بیش از ۷۰۰ هزار پناهجوی روهینگیایی که از آگوست گذشته به دلیل سرکوب نظامی به کشور بنگلادش گریخته اند، آمادگی دارد و اینکه دو مرکز برای پذیرش پناهجویان و یک اردوگاه موقت در ایالت راخین و در مجاورت مرز برای پذیرایی از آنان برپا کرده است.

اما رییس کمیته صلیب سرخ می گوید که بنا بر شرایطی که در جریان سفر خود به منطقه شاهد آن بوده است، تصور می کند که روند بازگشت این گروه از پناهجویان به موطن خود نباید به این سرعت آغاز شود.

وی در این باره گفت: «فکر می کنم که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا بازگشت گسترده پناهجویان به موطن خود ممکن شود».

لازم به ذکر است که پیتر مائورر، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در سفر ۵ روزه به کشور میانمار ضمن بازدید از شهرهای مانگداو و بوتیدانگ در شمال ایالت راخین، از نزدیک از فعالیت کلینیک‌های سیار بهداشتی که توسط نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اداره می شود، دیدن کرد. وی همچنین شخصاً در برنامه توزیع غذا در این مناطق مشارکت کرد.

در پایان این سفر، مائورر با ابراز خرسندی از میزان کمک های اعطایی به مردم در بخشهای دورافتاده ایالت راخین، تأکید کرد که همچنان باید کارهای بیشتری در این مناطق انجام شود.

این سومین سفر مائورر به ایالت راخین بود، اما اولین باری است که توانست از مناطق شمالی این ایالت بازدید کند.

رییس کمیته صلیب سرخ در ادامه سفر بشردوستانه خود به بنگلادش می رود تا از شهر کاکس بازار بازدید کند و از نزدیک شاهد شرایط در این منطقه باشد و با مردم و مقامات نیز دیدار کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

ارسال نظرات