۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۷۰۱۹۲
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی:

قم نیازمند تدوین برنامه جامع در حوزه امربه‌معروف است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکیل اتاق اندیشه‌ورز در راستای ارائه برنامه‌های جامع به گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم به‌عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت: قم نیازمند تدوین برنامه جامع در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی ظهر امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد به حمایت قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد اظهار داشت: شهر قم شهری مهاجرپذیر بوده بر این اساس نیازمند تدوین برنامه جامع در حوزه امربه‌معروف نهی از منکر است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به برخی از آمارهای رسمی از وضعیت مهاجرپذیری قم اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار شهر قم در هر هفته 250 تا 300 هزار نفر مهاجر را تجربه می‌کند بر همین مدار باید قم در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر برنامه جامع و مناسب داشته باشد تا افزون بر جلوگیری از ناهنجاری‌ها به دنبال استفاده از فرصت حضور آن‌ها باشیم.

دبیر شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم به جایگاه آمران به معروف و ناهیان از منکر نزد خداوند متعال اشاره کرد و عنوان داشت: بر اساس نصوص ثقلین آمران به معروف و ناهیان از منکر خلیفه خداوند متعال و رسول اکرم (ص) در زمین هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی بابیان اینکه نهادهای مختلف ازجمله بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری و استانداری در سطح استان در شورای امربه‌معروف و نهی از منکر مشارکت دارند، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی در شرایط خاصی قرار دارد؛ چراکه همه افراد در این نظام دارای سلایق و افکار مشابه نیستند و برای مدیریت این سلایق و افکار باید از روش‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی استفاده کنیم.

وی افزود: پایداری دین بر احیای امربه‌معروف و نهی از منکر وابسته است به همین علت پرداختن به این مسؤولیت دینی در شرایط کنونی جامعه اسلامی اهمیت بسیاری دارد.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی از تشکیل اتاق اندیشه‌ورزی در راستای ارائه برنامه‌های جامع به گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم به‌عنوان یک ضرورت یادکرد و ابراز داشت: احیا و ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند اهتمام همگانی است به همین علت قم را به 10 منطقه مختلف تقسیم‌بندی کردیم تا بتوانیم فعالیت‌های خود را به‌صورت ستادی و سازمان‌دهی شده دنبال کنیم.

وی ادامه داد: مسؤولان و رؤسای ادارات باید نسبت به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اهتمام داشته باشند./837/پ202/ب1

ارسال نظرات