۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۷۱۹۴۲
روحانی اهل سنت لبنان:

اختلاف فتوا مشروط به عدم تکفیر از مصادیق رحمت الهی است

روحانی اهل سنت لبنان با اشاره به لزوم وحدت خاطر نشان کرد که اختلاف فتوا میان علما مادامی که منجر به تکفیر یکدیگر نشود، تجلّی رحمت الهی است.
شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ احمد قطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در سخنانی با اشاره به اختلاف نظرهای علما در مسائل فقهی تاکید کرد که این اختلاف‌ها برای امت اسلامی رحمت است.

شیخ قطان خاطر نشان کرد: اختلاف فتوا اگر به تکفیر یکدیگر، جنگ و کشتار امت اسلامی، سیطره کشوری بر دیگر کشورها و نیز استعمار مستضعفان منجر شود بی‌شک از تجلی رحمت الهی به دور است.

وی با اشاره به لزوم وحدت در برخی مسائل و موضوعات افزود: پیرامون مسأله فلسطین با وجود اختلاف نژادی و مذهبی مانند شیعه و سنی، مسلمان و مسیحی، عرب و عجم اما باید همگی دست، قلب و زبان واحدی در برابر دشمن باشیم.

رییس جمعیت قولنا و العمل اظهار داشت: امت اسلامی باید با سلاح واحد در برابر دشمنان دین و سرزمین مقابله کند و تنها با وحدت می‌توان به بقای خود ادامه داد و در برابر دشمنان و مستکبران جهانی ایستادگی کرد.

شیخ قطان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان موفقیت نسبی استکبار جهانی در جامه عمل پوشاندن سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» گفت: مستعمران و مستکبران تا حدودی توانستند با ایجاد فرقه‌های گمران به موفقیت دست یابند و به هر میزان که تکثّر و چند دستگی در میان ما افزایش یابد، دشمن خوشحال خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: تمام دشمنان اسلام از گروه‌هایی که با هدف تحقق مصالح و منافع آنان در میان مسلمانان تفرقه بیندازند حمایت می‌کند زیرا تامین منافع استکبار مهمترین دلیل حمایت از مزدوران داخلی است زیرا هیچ عاقلی از احزاب و گروه‌های مختلف حمایت نمی‌کند مگر آنکه در این حمایت سود  و منفعتی نصیبش شود./981/ب901/ر

ارسال نظرات