۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۷۱۹۶۱
سرپرست کاروان زیرسایه خورشید در هرمزگان:

بیش از ۱۳۰ نقطه در هرمزگان میزبان کاروان زیر سایه خورشید است

سرپرست کاروان زیر سایه خورشید در هرمزگان با بیان این‌که بیش از ۱۳۰ نقطه در استان میزبان کاروان خدام رضوی است، گفت: ۲۳۰ برنامه با هدف آشنایی با فرهنگ رضوی در استان درحال برگزاری است.
دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، رضا مؤیدی‌راد، سرپرست کاروان زیر سایه خورشید در هرمزگان با بیان اینکه کاروان‌های «زیر سایه‌ی خورشید» هم‌زمان با ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) فعالیت خود را آغاز کرده‌ است، گفت: در این طرح که امسال وارد دهه‌ دوم فعالیت خود شده است، صحن و سرای امام رئوف، آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در گستره جهان پخش می‌شود و ۲هزار نقطه از ۳ قاره جهان میزبان کاروان‌های زیر سایه‌ی خورشید است.

وی در ادامه افزود: دو هزار تشکل مردمی میزبان کاروان‌ها و نمایندگان حضرت امام رضا(ع) خواهند بود تا شیعیانی که در دهه کرامت امکان حضور در صحن و سرای امام هشتم شیعیان را ندارند جلوه‌ای از این معنویت را درک کنند.

سرپرست کاروان زیر سایه خورشید در هرمزگان با بیان این‌که بیش از 130 نقطه در استان میزبان کاروان خدام رضوی است گفت: 230 برنامه توسط این کاروان در 13 شهرستان، 22 شهر و 97 روستای هرمزگان درحال برگزاری است.

مؤیدی‌راد تصریح‌ کرد: برخورداری افراد محروم در مناطق کم برخوردار از زیارت راه دور امام رضا (ع) و آشنایی با فرهنگ رضوی، ترویج سبک زندگی دینی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در جهت حمایت از حرکت‌های مردمی، از مهم‌ترین اهداف این طرح بسیط است که ممکن است در این مناطق، افراد توانایی برای اعزام به بارگاه ملکوتی امام رضا را نداشته باشند.

وی اضافه‌ کرد: از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی، سخنرانی با موضوع سیره رضوی، حضور خدام، استفاده از نواهای حرم مطهر مانند نقارخانه، ارائه بسته‌ها متبرک و صلوات خاصه جهت تداعی حضور باطنی و اتصال معنوی با حضرت، حضور نخبگان فرهنگی، مبلغینی از اساتید حوزه و دانشگاه و خدام قاری است.

سرپرست کاروان زیر سایه خورشید در هرمزگان در پایان اظهار امیدواری کرد: شمیم معطر حضور این کاروان در هرمزگان غیور و شهیدپرور، بر جسم و جان مردم مهمان‌نواز این خطه، صفایی ملکوتی بخشد و از فیوضات آن امام رئوف بهره‌مند گردند./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات