۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۷۲۲۹۶
حسن بیگی در گفت‌وگو با رسا:

تحریم نفتی ایران نابسامانی اقتصادی اروپا و آ‌مریکا را در پی خواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: مقابله به مثل ایران در برابر تحریم نفت بستن تنگه هرمز خواهد بود این حرکت نتیجه‌ای جز ورشکستگی و نابسامانی اقتصادی برای اروپا و آمریکا به همراه نخواهد داشت.
حسن بیگی

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه خوشبختانه این روزها در زمینه موضوعات اخیر به خصوص مساله برجام، وفاق ملی در مقابل ترامپ و آمریکا به وجود آمده است، گفت: بر اساس تکالیفی که رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده معظم کل قوا بر عهده همه مجموعه‌ها و قوا قرار دادند طبیعتا مسؤولان باید سیاستی هماهنگ در جهت تامین منافع ملی، وحدت ملی، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: بنده معتقدم دست ما در مساله برجام باز است و یقین دارم آقای ترامپ در این اقدام جدیدی که آغاز کرده، شکست می‌خورد و ملت ایران پیروز می‌شود و روسیاهی این قضایا برای کسانی می‌ماند که فکر می‌کنند آمریکا کدخدای جهان است و کرنش در مقابل آمریکا به مصلحت کشور است.

اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در پرتو ولایتمداری است

حسن بیگی با بیان اینکه ملت ایران طی چهل سال گذشته به فرامین امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای  عمل کردند، ابراز کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار بوده و امنیت آن تثبیت شده و این نشان از ولایتمداری و بصیرت مردم دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره به گونه‌ای عمل کرده که کشورهای منطقه او را به عنوان الگوی خود قرار دادند، جمهوری اسلامی در راستای برقراری امنیت در منطقه به خصوص در مواجهه با داعش پیروزی‌های پی‌درپی کسب کرد و به فضل الهی داعش توسط نیروهای مقاومت ایران و کشورهای هم‌جوار نابود شد و تیر آمریکایی‌ها در این زمینه نیز همانند سابق باز هم به خطا رفت.

وی در رابطه با موضوعات اخیر، گفت: چند قدرت بزرگ جهان از جمله چین، روسیه و برخی کشورهای اروپایی هر کدام شرایط خاص خود را نسبت به آمریکا دارند، اما امروز جایگاه جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین الملل به گونه‌ای می‌درخشد که این قدرتها همواره نگاهشان به این است که رضایتمندی ایران را در کنار خودشان داشته باشند، به همین خاطر اروپایی‌ها از طرفی شدیدا تحت فشار آمریکا هستند و از طرف دیگر دریافتند که اگر بخواهند به ایران پشت کنند با ضررهای بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

وحدت ملی سدی در برابر اقدامات خصمانه آمریکا

حسن بیگی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ابزارهای مناسبی در ابعاد مختلف در اختیار دارد، اظهار داشت: در بعد وحدت ملی، ملت ایران همواره در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا استوار و مقاوم ایستاده است، از بعد منابع ملی نیز در بخش انرژی و مواد غذایی جمهوری اسلامی به خودکفایی کامل رسیده بنابراین آمریکایی‌ها می‌دانند اگر بخواهند فشارها را بر ایران افزایش دهند جمهوری اسلامی نیز از طریق تنگه هرمز مقابله به مثل خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: مفهوم مقابله به مثل ایران این است که اروپایی‌ها مجبور می‌شوند نفت بشکه‌ای 300 و یا 400 دلار خریداری کنند، در گذشته در مقطعی که نفت به 350 دلار رسید ظرف مدت کمتر از سه سال ورشکستگی و نابسامانی اقتصادی همه اروپا را درنوردید، از همان زمان بود که بدهی آمریکایی‌ها روزبه‌روز بیشتر شد تا جایی که امروز بدهی آمریکا از درآمدش بیشتر است، امروز آمریکایی‌ها بالغ بر 20 تریلیون دلار بدهکار هستند.

وی با استناد به کلام رهبری که به صراحت فرمودند اگر آمریکا از برجام خارج شده کشورهای 4+1 باید منافع برجام را تضمین کنند، گفت: انگلیس، آلمان و فرانسه باید منافع برجام را تضمین کنند، در یک مرحله این کشورها بسته‌ای ارائه کردند که پاسخگوی سوال و خواسته جمهوری اسلامی نبود، مذاکره هنوز ادامه دارد و باید ادامه داشته باشد چرا که ما هنوز به خط قرمز خود نرسیدیم که در آن صورت اقداماتی انجام خواهیم داد تا آمریکایی‌ها ضربه شصتی ببینند که هرگز فراموش نکنند.

از مواضع خود در برابر آمریکا عقب نشینی نمی‌کنیم

حسن بیگی ادامه داد: در این راستا مطالب خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم شد، ایشان مجددا تاکید داشتند که ما نباید یک سانت هم از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم و موضوع را به سران قوا واگذار کردند، تصمیم سران قوا هم بر این شد که مجددا از اروپا بخواهند منافع برجام را تضمین و خواسته‌های جمهوری اسلامی را برآورده کنند و در غیر این صورت جمهوری اسلامی از ابزارهای گوناگون در جهت مقابله به مثل با آنها استفاده خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: حضور آقای ولایتی در کاخ کرملین و مذاکرات ایشان با آقای پوتین تاثیر خود را گذاشت و آقای ترامپ از بعضی از حرفهای خود عقب‌نشینی کرد و اروپایی‌ها، چین و روسیه را مختار کرد که در مواردی که منافع ملی شما به مخاطره می‌افتد می‌توانید با جمهوری اسلامی ایران ارتباطات خود را حفظ کنید.

تحت هیچ شرایطی توان موشکی قابل مذاکره نیست

وی با بیان اینکه آقای ترامپ همواره به دنبال مذاکره با ایران است، تاکید کرد: او باید این آرزو را به گور ببرد، ایران یک تجربه 13 ساله از مذاکره در موضوع هسته‌ای دارد اما بحث موشکی و توان دفاعی کشور تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست، امروز جهان نیز حق را به ایران می‌دهد چرا که آمریکایی‌ها در لیبی نیز از در مذاکره وارد شدند، قذافی را خلع سلاح کردند و بلایی بر سر لیبی آوردند که امروز از هم گسسته شده و کشور به دست طوایف مختلف و قدرت‌های کوچک افتاده و با نابسامانی اداره می‌شود.

حسن بیگی بیان داشت: نگاه دنیا بر عملکرد ایران این است که جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه عمل می‌کند و نگاه جهان اسلام نیز این است که رهبر معظم انقلاب بسیار با درایت و با قاطعیت عمل می‌کنند، اروپایی‌ها می‌دانند که اگر مصالح و مطالبات جمهوری اسلامی را تامین نکنند تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند رضایت جمهوری اسلامی را فراهم کنند و با مقابله ایران مواجه خواهند شد بنابراین مذاکره ادامه دارد.

رییس جمهور در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا با قدرت بایستد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس از آقای رییس‌جمهور انتظار دارد که در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و تک‌روی‌های آقای ترامپ با قدرت بایستد، گفت: مجلس همواره از آقای رییس‌جمهور حمایت کرده و می‌کند، کما اینکه در آن مقطعی که آقای رییس‌جمهور در اروپا بود و با جدیت و قدرت صحبت کرد فرماندهی سپاه قدس سردار قاسم سلیمانی و بعد از ایشان هم فرماندهی کل سپاه اطلاعیه دادند و اعلام کردند که ما قاطعانه ایستادیم و از رییس‌جمهور خود حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور مطلوب نیست ولی ناامید کننده هم نیست، اظهار داشت: ما ابزارهای بسیار فراوانی برای مقابله با دشمن داریم یکی از آنها دولت است ما ابزارهای دیگری مانند مجلس، قوه قضاییه، بنیه دفاعی و مردم را داریم و در کنار اینها دانشمندان جمهوری اسلامی ایران هستند از این رو اگر دشمن بخواهد بر کشور فشار بیشتری وارد کند دانشمندان هسته‌ای و دانشمندان بنیه دفاعی ما اقداماتی می‌کنند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مات و مبهوت بمانند؛ لذا اگر روزی غربی‌ها بخواهند موضوع را به جایی بکشانند و تهدید نظامی کنند آن موقع حکم شرعی ما دفاع و استفاده از هر ابزار دفاعی برای دفاع از ناموس و خاک کشورمان خواهد بود.

حسن بیگی ادامه داد: الان مذاکراتی که در حال انجام است، آقای ظریف اقدامات خودش را انجام می‌دهد و از طرفی آقای ولایتی به عنوان یک سیاستمدار کهنه کار و با تجربه با سفرها و اقداماتی که انجام می‌دهد ما را در شرایط خوب قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بحران بازار ارز و سکه، گفت: در زمینه ارز و سکه ما شاهد بودیم که عربستان سعودی در کشور اخلالی ایجاد کرد که سربازان گمنام امام زمان(عج) و همچنین پلیس قهرمان ایران با برخورد به موقع عناصری را که در حال احتکار بودند را دستگیر و اموال مصادره و اوضاع داخلی کنترل شد.

حسن بیگی در پایان تاکید کرد: اروپایی‌ها باید تصمیم خود را بگیرند زیرا به هر میزان آنان کم کاری کنند به همان مقدار ایران در مقابل دشمن محکم خواهد ایستاد./813/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات