۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۱۴۸
امام جمعه بیروت:

تصمیمات ترامپ بر اساس منطق جنگل است

امام جمعه بیروت خاطرنشان کرد که دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران بر اساس منطق جنگ تصمیم گیری شده است.
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت طی سخنانی در مسجد امامین حسنین (ع) واقع در منطقه حاره حریک، جنایت اخیر رژیم آل‎‌ سعود در یمن را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: آل‎ سعود در آخرین اقدام خود کودکان شهر صعده را به خاک و خون کشید و این جنایت به اندازه‎ ای بزرگ هست که هیچ نیازی به سخن گفتن در رابطه با آن نیست.

وی خواستار توقف هر چه سریعتر جنگ در یمن شد و افزود: برنده این جنگ ویرانگر فقط فروشندگان اسلحه و تضعیف کنندگان جهان اسلام و عرب هستند.

امام جمعه بیروت از سکوت جهانی در برابر جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه غزه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مردم کشورهای عربی و اسلامی باید همبستگی گسترده تر و قوی تری در زمینه‎های مختلف با مردم فلسطین داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز تحریم‎ های جدید آمریکا علیه ایران گفت: آغاز این دور از تحریم‎ ها مورد استقبال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی شد به طوری که طی تماس تلفنی به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تبریک گفت.

حجت الاسلام فضل الله ادامه داد: این دور از تحریم‎ های جدید آمریکا بر اساس منطق جنگل تصمیم گرفته شده است. دشمنان وقتی می بینند که نمی‎توانند طرف مقابل را به زانو در بیاورند به تحریم و زجر آن ملت روی می‎ آورند.

وی تحریم های آمریکا علیه ایران را به شدت محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: این گونه اقدامات هیچ گونه مشروعیتی در روابط سیاسی و بین الملل ندارد.

امام جمعه بیروت به انتقاد از مواضع سازمان ملل متحد پرداخت و گفت: سازمان ملل همیشه در حالی بر رعایت و حفظ حقوق بین دولت‎ ها و مردم جهان تاکید می‎کند که در برابر اقدامات آمریکا و استعمارگران جهان سکوت اختیار کرده است./994/ب902/ف

ارسال نظرات