۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۷۴۶۹۴
رییس علمای صور لبنان:

حزب الله لبنان پروژه خاورمیانه جدید را شکست داد

رییس علمای صور لبنان بیان داشت: جنگ ۲۰۰۶ میلادی لبنان با رژیم صهیونیستی موجب شکسته شدن همه طرح و برنامه‎ های آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید شد.
شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس علمای صور لبنان سالروز پیروزی حزب الله بر رژیم اشغالگر صهیونیستی در 14 آگوست 2006 میلادی را به مردم صبور و مقاومت این کشور و ارتش تبریک و تهنیت گفت و خاطرنشان ساخت: مردم و ارتش با وجود کارشکنی دولت و فساد برخی از مسؤولان به خوبی توانستند که از این کشور در برابر دشمنان محافظت کنند.

حجت الاسلام شیخ علی یاسین تصریح کرد: این پیروزی پروژه خاورمیانه جدید که از سوی آمریکا طراحی و برنامه ریزی شده بود را شسکت داد.

وی ادامه داد: مسؤولان باید بیشتر به مصالح مردم، مقاومت و ارتش توجه و با مال و اسلحه از ارتش حمایت کنند.

رییس علمای صور لبنان خاطرنشان کرد: دولت باید چنین روزی را به عنوان عید ملی به رسمیت بشناسد.

شیخ احمد قطان، رییس تجمع «قولنا والعمل» لبنان نیز در پیامی دوازدهمین سالروز پیروزی بر رژیم اشغالگر صهیونیستی را به حجت الاسلام سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان تبریک و تهنیت گفت.

وی از خداوند متعال برای سید حسن نصر الله سلامتی و طول عمر، برای مجاهدان و رزمندگان توفیق روز افزون، برای شهدا رحمت و برای مجروحان و جانبازان شفای عاجل مسالت کرد.

رییس تجمع قولنا و العمل لبنان اظهار داشت: لبنان با مردم، ارتش و مقاومت قوی و مقدرتر باقی می ماند.

گفتنی است که جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان که در اسرائیل به جنگ دوم لبنان (به عبری: מלחמת לבנון השנייה) و در لبنان به جنگ ژوئیه (عربی: حرب تموز) معروف است، جنگی است که به مدت ۳۳ یا ۳۴ روز بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان به وقوع پیوست و دامنه آن شمال اسرائیل و سراسر لبنان را دربرگرفت.

این جنگ با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۰۶ پایان یافت. مرزی در این جنگ جابه‌جا نشد و درباره پیروز جنگ هم اختلاف نظرهایی بوجود آمد به‌طوری‌که هر کدام خود را پیروز می‌خوانند و دیگری را شکست خورده معرفی می‌کنند، حتی در مورد طول جنگ و آغازگر آن نیز هیچ‌کدام از طرفین نظر یکسانی ندارند./994/ب902/ف

ارسال نظرات