۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۷۵۲۱۴
در چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران اعلام شد؛

تعداد طلاب مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران

مدیرکل برنامه و بودجه دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران از تحصیل ۸۴ درصد طلاب خواهر در مقطع عمومی و ۱۶ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی این مرکز خبر داد.
اجلاس سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمصطفی حسینی‌نژاد در دومین روز از چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد به ارائه گزارش آماری از وضعیت تحصیلی طلاب خواهر، اساتید و پرسنل حوزه‌های علمیه خواهران از سال ۹۲ تا ۹۶ پرداخت.

وی با بیان این‌که تعداد طلاب خواهر از ۴۸ هزار طلبه به ۶۳ هزار طلبه افزایش داشته است، گفت: ۸۴ درصد طلاب در مقطع عمومی و ۱۶ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل برنامه و بودجه دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ۹۵ درصد طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت حضوری و ۵ درصد به صورت غیرحضوری و در جامعه الزهرا ۴۰ درصد به صورت حضوری و ۶۰ درصد غیرحضوری مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: ۴۸ هزار و ۶۰۰ طلبه در سال ۹۲ در دوره عمومی مشغول به تحصیل بودند که این تعداد در سال ۹۶ به ۶۳ هزار و ۸۷۰ تن رسید و در دوره تکمیلی نیز از ۷۵۰۰ طلبه، اکنون بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۵۰ طلبه مشغول به تحصیل هستند.

حسینی‌نژاد ادامه داد: ۸۴ درصد طلاب در مقطع عمومی و ۱۶ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد در مقطع عمومی ۸۳ درصد در مرکز مدیریت و ۲۷ درصد در جامعه الزهرا و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۳۳ درصد در مرکز و ۶۷ درصد در جامعه الزهرا حضور دارند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت پرسنل حوزه‌های علمیه خواهران گفت: به طور میانگین ۸۹ درصد پرسنل حوزه‌های علمیه خواهران مربوط به مرکز مدیریت و ۱۰/۶ درصد در جامعه‌الزهرا و چهار دهم درصد در دبیرخانه مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل برنامه و بودجه دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: توزیع منابع انسانی مرکز مدیریت در بخش ستاد مرکزی، مدیریت‌های استانی و واحدهای علمی تربیتی به ترتیب ۷، ۵ و ۸۸ درصد است.

وی با بیان این‌که نرخ رشد اعتبارات مصوب و منابع تحقق یافته اعتبارات هزینه‌های شورا در دولت به طور میانگین به ترتیب ۲۰ و ۲۴ درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به میانگین افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات مصوب شورا در دولت، اعتبارات تعهد شده شورا جهت جامعه، مرکز مدیریت و دبیرخانه به ترتیب ۵۳، ۴۰ و ۲۴ درصد رشد داشته است.

حسینی‌نژاد در پایان اظهار داشت: از سال ۹۲ تا ۹۶ تعداد ۷۰ پروژه به متراژ 140 هزار و 958 متر مربع به بهره‌برداری رسیده، تعداد ۱۸۷ پروژه به متراز ۳۳۳ هزار و ۷۴۲ متر مربع در دست احداث بوده و تعداد ۶۶ پروژه به متراژ ۷۷ هزار و ۳۶۴ متر مربع برای ساخت به تصویب رسیده است./920/پ202/ب1

ارسال نظرات