۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۷۵۷۱۵
حجت الاسلام جعفرپور:

فعالیت تبلیغی ۹۰ روحانی در شهرستان بروجرد

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به حضور مبلغان بومی در مناطق مختلف این شهرستان گفت: به طور مستمر ۹۰ روحانی و مبلغ در مناطق شهری و روستایی بروجرد فعالیت دارند.
رییس تبلیغات اسلامی بروجرد/لرستان

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ۹۰ مبلغ بومی به صورت مستمر در مساجد شهری و روستایی این شهرستان فعالیت تبلیغی، فرهنگی و مذهبی دارند.

وی افزود: تشکیل کلاس های معارف اسلامی، تبیین ارزش ها، دستاوردها و مبانی انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم دعا و زیارت، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و وعظ و خطابه از جمله فعالیت مبلغان است.

حجت الاسلام جعفرپور برپایی کلاس های روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، تفسیر، برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و تبلیغی در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی، پاسخگویی به شبهات، نظارت بر فعالیت های فرهنگی و قرآنی مساجد و برگزاری محافل آموزش قرآن کریم را از دیگر برنامه های تبلغی مبلغان عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور مبلغان غیربومی در مناسبت های دینی و مذهبی در شهرستان بروجرد ادامه داد: در راستای تبیین ارزش ها و اعتلای فرهنگ در جامعه همواره در طول سال در کنار مبلغان بومی از ظرفیت مبلغان غیربومی نیز استفاده می شود.

حجت الاسلام جعفرپور مخاطب شناسی و زمان شناسی را مهم ترین عامل موفقیت مبلغان خواند و بیان کرد: بر اساس نوع شبهات و آسیب هایی که مناطق مختلف را تهدید می کند نوع فعالیت مبلغ نیز در مناطق روستای و شهری متفاوت است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد یادآور شد: امیدواریم با فعالیت خوب و شایسته ای که از این مبلغان شاهد هستیم شاهد اعتلای روز افزون فرهنگ ناب اسلام در شهرهای بروجرد، اشترینان و روستاهای تابعه این شهرستان به ‌ویژه در بین قشر جوان باشیم./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات