۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۷۷۹۴۱

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۸۰ پایگاه مذهبی سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی با حضور ۸۰ مبلغ دینی در ۸۰ پایگاه مذهبی سیستان و بلوچستان خبر داد.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اشرفیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور 80 مبلغ دینی در 80 پایگاه مذهبی (اعم از بقاع متبرکه و مساجد) استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: تجمع لبیک یا حسین، مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی من العسل، ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، همایش رهروان زینبی (س) از جمله برنامه های طرح بصیرت عاشورایی در استان است.

وی با بیان اینکه همایش "احلی من العسل" فردا همزمان با سراسر کشور در سه نقطه از استان برگزار می‌شود تصریح کرد: این مراسم فردا ساعت 9  در مجتمع قدس رستگاران ایرانشهر، مسجد جامع هیرمند و مسجد الغدیر زاهدان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین وظایف اوقاف با شروع ماه محرم و صفر اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است که بیشتر نیات موقوفات استان به عزاداری و اطعام عزاداران حسینی اختصاص یافته است به همین دلیل در این ایام وظیفه ‏اوقاف به عنوان متولی موقوفات، نظارت بر اجرای امینانه نیات واقفین است‎.‎

حجت الاسلام اشرافیان افزود: علاوه بر ویژه برنامه ها، برنامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، مشاوره دینی، روضه خوانی و سینه زنی نیز با حضور مبلغین از برنامه های روزانه پایگاه های بصیرت عاشورایی خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به میزان کمک به مساجد در ایام محرم و صفر اظهار داشت: در گذشته دولت هزینه ای برای کمک به مساجد مد نظر قرار می‌داد  و اوقاف و امور خیریه نیز اقدام به توزیع آنان در بین مساجد می‌کرد اما در سال‌های اخیر این ‏هزینه حذف شده است البته خیرین می‌توانند در این خصوص کمک حال مساجد باشند.‏

وی در مورد وقف‌های جدید استان گفت: گفت: از ابتدای امسال تاکنون 67وقف جدید در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که بیشترین ‏آمار مربوطه، شهرستان زابل با 28وقف بوده است.‏

منبع: تسنیم

ارسال نظرات