۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۷۹۵۲۷
حجت ‌الاسلام والمسلمین مریجی:

با اصلاح نگرش مردم، رفتارها اصلاح خواهد شد

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به نقش عوامل تحریک جوانان در گسترش فساد در جامعه، گفت: امر به معروف‌ و نهی از منکر اصل اصیل و رکن رکین اسلام است که اگر این رکن به هم بریزد خبری از دین نخواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت ‌الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی، رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ظهر امروز در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با تأکید بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر ناهیان منکر در جامعه تضعیف شوند آن جامعه نابود خواهد شد و حیات خود را از دست خواهد داد.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به روایتی در باب اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: به آلودگی هایی که در باطن باشد و هنوز ظاهر نشده باشد فساد می گویند و چنانچه آن چرک و آلودگی ها ظاهر شود فسق خوانده می شود، تا زمانی که عوامل تحریک در جامعه وجود داشته باشد فساد هم وجود خواهد داشت و نمی‌توان عوامل تحریک در جامعه را زیاد کرد و بعد جوانان را از تحریک شدن نهی نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: گاهی شاهد ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم، گاهی نیز در جامعه امر به منکر و نهی از معروف باب می‌شود اما گاهی اوضاع از این هم بدتر است تا جایی که معروف به منکر و منکر به معروف تبدیل می شود.

برای تغییر رفتار مردم باید نگرش آنها تغییر کند

حجت الاسلام والمسلمین مریجی با اشاره به اثرگذاری یکپارچگی و انسجام جامعه در گسترش نفوذ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: نبود رفاقت بین اعضای جامعه منجر به دوری افراد جامعه از یکدیگر شده است در سایه وحدت، یکپارچگی و رفاقت تذکرات و امر و نهی ها در جامعه موثر واقع خواهد شد.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان با بیان این ‌که تغییر رفتارها نتیجه‌ تغییر نگرشها است، گفت: ما دائماً می خواهیم رفتارها را تغییر دهیم که این شدنی نیست. برای تغییر رفتارها باید به اصلاح نگرش ها بپردازیم؛ نگرش محصول سه امر احساسات، اطلاعات و باورهاست و برای امر و نهی اشخاص باید به این مهم توجه شود./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات