۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۸۰۲۸۰
امام جمعه کرج:

نمایندگان مجلس FATF را تحت فرامین رهبری بررسی کنند

امام‌جمعه کرج گفت: نمایندگان مجلس در تعهدنامه FATF به بیانات صریح رهبری توجه کرده و خارج از دستور جلسه مجلس کاری نکنند تا تصمیمات اشتباه اتخاذ نشده و برای نظام جمهوری اسلامی هزینه ایجاد نشود.
حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، گفت: در طول تاریخ اسلام دشمن همواره سعی کرده است تا در میان جوامع اسلامی تنش های داخلی ایجاد کند که به کوری چشم بدخواهان، اتحاد و همدلی خود را هر روز بیشتر تقویت خواهیم کرد.

بازسازی سامرا با نذورات البرزی‌ها

وی با اشاره به اینکه حرمین اهل بیت (ع) با اتحاد، همدلی و کمک مسلمانان و شیعیان ساخته شد تا عاشقانه برای زیارت قدم بر داریم، گفت:  طی گفتگویی با رئیس ستاد عتبات عالیات استان البرز، مقرر گردید نذورات مردمی در این ستاد به بازسازی سامراء تعلق گیرد و برای تکمیل و تأمین درب‌های این منطقه زیارتی، البرزی‌ها پیشگام شوند.

امام جمعه کرج افزود: باید در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام برداریم تا چراغ پر فروغ این مکتب روشن بماند، همچنین فرهنگ دفاع‌مقدس دریایی بزرگ از معرفت است که باید از آن برای آینده استفاده کنیم و ارزشهایش را به نسل های بعدی منتقل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که نوجوانان ما در رابطه با تمام مسائل آشنایی کافی و لازم را دارا هستند ولی هیچ اطلاعاتی از شهیدان و دفاع مقدس ندارند و این نشانه ضعف و عدم کارایی متولیان فرهنگی و مسئولین جامعه است.

وی یادآور شد: کنگره پنج هزار شهید استان البرز در حال برگزاری است و باید بررسی کنیم چند درصد از مردم در این برنامه شرکت کرده اند؟ حتی هنرمندان ما نیز در این راه کم کاری می کنند و اثری در خور تهیه نمی شود.

حذف مطالب دفاع‌مقدس با چراغ خاموش انجام‌شد

خطیب‌نماز جمعه کرج با اشاره به حذف مطالب مربوط به دفاع مقدس در کتاب‌های درسی، بیان کرد: این‌ها نشانه کم‌کاری ما است و گروهی غرب‌زده سعی دارند سند 2030 که نوشته دست دشمن است، در کشور ما اجرایی شود و تلاش می‌کنند مطالب ارزشی ما در کتب درسی را با عنوان خرافه پرستی، حذف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی ادامه داد: مطالبی با موضوع مجاهدت در راه اهداف الهی و امام حسین (ع) را به عنوان خشونت از دروس حذف می کنند و مطالب هجو و بی‌معنی را جایگزین آن می نمایند اما کسی حرفی نمی‌زند و تلاشی مدون و دقیق با استفاده از ابزارها برای رساندن پیام رزمندگان نمی شود که از قضا یکی از واجبات فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید برای انتقال ارزشها و اهداف دفاع مقدس خود به مخاطبان سراسر جهان، تلاش کنیم و فراموش نکنیم، نسلهای بعدی و افراد زیادی در سراسر دنیا نیازمند آشنایی با فرهنگ و تمدن ایثار و شهادت هستند.

امام جمعه کرج در رابطه با سخنان رئیس جمهور آمریکا نیز اظهار کرد: این شخص برای نخستین بار موجب خنده اعضاء و حاضرین در سازمان ملل با صدای بلند شد که دلیل آن حرف‌های بی‌ربط و ستیزه‌جویانه این رئیس‌جمهور بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی اضافه کرد: در مقابل، سخنرانی رئیس‌جمهور ایران با سال‌های گذشته متفاوت بود و موفق شد با بیانات منطقی که  حمایت و پشتیبانی مردم پشت آن بود، سخنان رئیس‌جمهور آمریکا را پاسخ دهد و بی‌منطق بودن محتوای آن‌ را به جهانیان اثبات کند.

وی با بیان اینکه از رئیس‌جمهور می‌خواهیم با همین منطق به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کند و قیمت ارز را به روزهای نخست برگرداند تأکید کرد:  از دولت می‌خواهیم شرایط بازار را به آرامش برساند و تورم را از بین ببرد، همچنین دولت محترم با انتصاب افراد معلوم و الحال و بی‌کفایت که امتحان خود را پس داده‌اند مردم را دلسرد نکند.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه بدخواهان انقلاب و نظام به صورت مستمر سعی دارند به ما ضربه بزنند، گفت: دشمنان اعلام می‌کنند که ایران در منطقه، از تروریسم حمایت می‌کند و باید داخل ایران را به نا آرامی بکشانیم که نتیجه آن را در اهواز شاهد بودیم که بزودی پاسخ این عمل بزدلانه خود را از سربازان شجاع ایرانی را خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی تصریح کرد: دشمنان گفته‌اند می‌خواهند بازار فروش و صادرات نفت ما را به صفر برسانند که این تهدید جواب‌های متعددی دارد، اما به جواب رئیس جمهور خود بسنده می‌کنیم و می‌گوییم؛ اگر نفت ایران از منطقه خارج نشود، اجازه خروج نفت هیچ کشور دیگری را از منطقه نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: یکی از برترین راه‌های جنگ اقتصادی در آمریکا و از بین بردن خوی استکباری برای آن‌ها، اجرا و انجام پیشنهاد مقام معظم رهبری است که طبق آن باید از ارزی غیر از دلار برای خرید و فروش استفاده شود.

خطیب‌نماز جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با FATF گفت: نمایندگان مجلس در این تعهدنامه به بیانات صریح رهبری توجه کرده و خارج از دستور جلسه مجلس کاری نکنند تا تصمیمات اشتباه اتخاذ نشده و برای نظام‌جمهوری اسلامی هزینه ایجاد نگردد.

اتمام حجت نماینده ولی‌فقیه با مجموعه مدیریت شهری/بازی سیاسی را تمام کنید

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی خطاب به اعضای شورای شهر نیز گفت: شورای شهر کرج و کسانی که مدیریت پشت‌پرده شورای شهر را در دست گرفته‌اند مواظب باشند شهر بیشتر از این آسیب نبیند، نباید راهی را برویم که رأی مردم ضایع شود و مسیری را طی کنیم که به انحلال شورا برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با مدیریت شهری اتمام حجت می‌کنم زیرا عده‌ای در سر شاخه نشسته‌اند و بی توجه به مسائل شهر حکم می کنند که نزدیک یک سال است بخاطر سیاسی بازی آنان شهر معطل مانده و دچار مشکل شده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات