۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۰۵۸۳
استاد حوزه علمیه:

عمل به دین از روی محبت به خدا سبب میل به انجام مستحبات می شود

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: نشانه حرکت حُبّی، عمل به دین است؛ عمل به دین اگر از سر عشق و محبت به خدا باشد سبب میل به انجام مستحبات می‌شود.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: اگر به لطف الهی از حقیقت اشیاء و امور آگاه شویم آن وقت می‌دانیم در هر شرایطی چه کار کنیم و از هر چیزی به چه اندازه‌ای استفاده کنیم.

وی افزود: اگر ما نیز مانند ائمه بتوانیم نفس خود را تزکیه کنیم و حقیقت گناهان را درک کنیم قطعاً دیگر به سمت آنها نخواهیم رفت؛ راه معرفت، دین، خدا و پیامبر راهی است که در آن آدمی به همه چیز می‌رسد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: تمام تعیّن‌ها از نور اطلاقی خداوند است؛ هر اندازه روح انسان قوی‌تر باشد حرکت او نیز پرقدرت‌تر است و روح الهی در او تجلی می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: بهترین خوراکی که روح انسان را قوی می‌کند عشق و محبت به خدا و اهل بیت است؛ یکی از دعاهای امام علی(ع) این بود، خداوندا محبت خودت و کسانی که مورد محبت تو هستند را روزی ما کن.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی اظهار داشت: حرکت حُبّی و جوهری این است که تمام عالم از خداست و به سوی خدا در حال حرکت است؛ کسی که در همه شئون رنگ و بوی خدایی گرفت مصداق حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌شود.

وی افزود: ولایت ظاهری و باطنی که انسان را به سوی بی‌نهایت‌ها سوق می‌دهد، همه از سوی خداست؛ نشانه حرکت حُبّی، عمل به دین است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: عمل به دین اگر از سر عشق و محبت به خداوند باشد سبب می‌شود انسان به سوی مستحبات میل پیدا کند و بیشتر در این محبت غرق شود.

وی بیان داشت: علامت حرکت حُبّی، عمل از روی عقل است و اگر عقل و نور نباشد انسان بصیرت پیدا نمی‌کند؛ کسانی که فریفته آمریکا و اسرائیل می‌شوند نور و بصیرت ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی در ادامه بیان داشت: ما موظفیم به حکم الهی و انسانی نور و معرفت را در خود تقویت کنیم؛ حرکت حُبّی یعنی اینکه نه برای منیّت بلکه برای رسیدن به خدا و انجام کارهای خیر و الهی به سراغ علم و معرفت برویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما هم مانند انبیا و ائمه هر شب نماز شب بخوانیم، ختم قرآن داشته باشیم، عمل صالح انجام دهیم و مال حرام نخوریم می‌توانیم نور الهی بگیریم و به معرفت و بصیرت برسیم./۹۶۹/پ203/ب1

ارسال نظرات