۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۸۱۱۵۵
آیت الله صدیقی:

راه حل مشکلات تبعیت از رهبری و اجتناب از دیپلماسی لبخند است

امام جمعه موقت تهران گفت: راهکار اصلی برای برون رفت از شرایط کنونی توجه به مطالبات رهبر انقلاب و اجتناب از دیپلماسی ذلیلانه لبخند است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در مسجد امیر برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: انسان با ارزش زیر بار ننگ نمی‌رود؛ از مهمترین شعارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا نیز این بود که انسان جان خود را بدهد ولی عزتش را حفظ کند.

وی افزود: امروز مهمترین توقع مردم از دولت و مسؤولان فعلی حفظ عزت و شرافت ملی و دینی و باج ندادن به کفار است؛ در برجام باج‌های آشکاری وجود داشت و در معاهده fatf نیز باج‌های بعدی مطرح شده است.

آیت الله صدیقی دیپلماسی لبخند را چیزی جز ننگ و ذلت ندانست و بیان داشت: لبخند زدن به دشمن طمع آنان را افزایش می‌دهد؛ کسانی که خودشان از جنگ هراس دارند و برای رای آوردن مردم را نیز از جنگ ترساندند این رفتار و ویژگی نشانه عزت نیست.

امام جمعه موقت تهران با استناد به قرآن کریم درباره کرامت داشتن انسان، گفت: خداوند به انسان اعتبار و ارزش داده است بنابراین براساس آیات الهی انسان حق ندارد خود و سرمایه عمرش را ارزان بفروشد.

وی ادامه داد: ایمان بالاترین ارزش است و همه ارزش‌ها بستگی به وجود ایمان دارد. از طریق ایمان است که نور خداوند به وجود انسان می‌تابد، هیچ عمل صالحی بدون ایمان نزد خداوند متعال پذیرفته شده نیست؛ بنابراین انجام عمل صالح براساس ایمان یکی دیگر از ارزش‌های انسانی به شمار می‌رود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انسان باید در محضر خداوند خاضع و خاشع باشد، گفت: نماز نشانه خضوع است انسان اگر از افعال لغو و بیهوده اجتناب کند می‌تواند در نماز حضور قلب داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تواصی به حق را یکی دیگر از ارزش‌های انسانی بیان کرد و تاکید داشت: مردم باید نسبت به حرام خوری‌ها، دزدی‌ها، ابتذال‌ها، بی عفتی‌ها، رانت‌خوارها، اختلاس‌ها و نسبت به کسانی که با سرنوشت انقلاب بازی می‌کنند ابراز تنفر و انزجار داشته باشند.

وی افزود: امروز متاسفانه گرایش دینی برخی مسؤولان کمتر از گرایش لیبرالی و غربی‌ آنان است بنابراین با این اوصاف تواصی به حق در هر شرایطی باید گفتمان رایج جامعه کنونی ما باشد، طبق صریح روایات؛ انسان نباید از گفتن سخن حق بترسد.

آیت الله صدیقی درباره بیانات با ارزش و مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم و با شکوه بسیجیان جهادگر، گفت: رهبر معظم انقلاب لسان الله و افتخار بشریت امروز است، خداوند در دنیای ورشکسته، بی حکمت، دروغگو، بی منطق، بی اخلاق، و سیاه و ظلمانی امروز حجتی قرار داده که هیچ نقطه سیاهی در زندگی و گفتار ایشان دیده نمی‌شود، اگر همه ملتها جمع شوند نمی‌توانند همانند معظم له حتی یک سخنرانی خلق کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان ادامه داد: رهبری با سخنرانی خویش سه توصیه مهم به مردم داشتند که یکی از آنان استقامت بود که در سایه صبر و شکیبایی به دست می‌آید. خداوند وعده و بشارت داده صابران را یاری خواهد کرد؛ بنابراین اگر مردم و مسؤولان به طور کامل از رهبری تبعیت کنند به طور قطع همه مشکلات به سرعت حل خواهد شد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات