۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۸۲۸۳۵
حجت الاسلام علوی تهرانی:

انسان شاکر از اشرافی‌گری اجتناب می‌کند

رییس فارس المومنین با بیان اینکه انسان شاکر از اشرافی‌گری اجتناب می‌کند، گفت: خداوند انسان شاکر را به کمال رسانده و به او خیر کثیر عطا می‌کند.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی رییس فارس المومنین، شب گذشته در مسجد امیر با موضوع مردم در جامعه شایسته، گفت: جامعه شایسه زمینه ساز ظهور است.

وی افزود: کسانی که ولایت الهی را پذیرفته‌اند باید به سوی ایجاد جامعه شایسته حرکت کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی حکمت را عنایت الهی دانست و ابراز کرد: ثمره داشتن اخلاص و سمت جوشش حکمت در وجود انسان است. حکمت مانع آن می‌شود که انسان جاهلانه عمل کند.

رییس فارس المومنین با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید: اگر خداوند به کسی حکمت عطا کند در اصل به او خیر کثیر بخشیده است؛ مراد از خیر کثیر در ادبیات قرآن کریم کوثر است.

وی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر به کسی همه مواهب و نعمات دنیا عطا شود باز هم قلیل است اما در مقابل اگر به انسان حکمت داده شود در اصل به او خیر کثیر عطا شده است. خداوند به جناب لقمان حکمت داد تا او شاکر پروردگار باشد.

حجت الاسلام علوی تهرانی مقام شکر را نشانه حکمت دانست و گفت: داشتن روحیه تلافی جویانه در برابر نیکی دیگران مقدمه رسیدن به مقام شکر است. کسی که خود را بنده خداوند می‌داند می‌تواند شکر الهی را به جای آورد.

رییس فارس المومنین با بیان حدیثی شکر را نصف ایمان بیان کرد و اظهار داشت: کسی که اهل ایمان است می‌تواند شاکر باشد، شکر انسان را در صف انبیا قرار می‌دهد. انسان شاکر به مقدرات الهی راضی و در برابر سختی‌ها صابر است.

وی ادامه داد: خداوند از انسان‌های شاکر و با ایمان قدرشناسی می‌کند. از ویژگی‌های انسان شاکر آن است که مدام خداوند را یاد می‌کند و کسی که خداوند را یاد کند پروردگار نیز او را یاد خواهد کرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی عدالت اجتماعی و زدوده شدن شکاف طبقاتی و برطرف شدن فقر را از مهمترین شاخصه‌های جامعه عصر ظهور بیان کرد و گفت: شکرگزاری زمینه زندگی زاهدانه و اجتناب از اشرافی گری است. انسانی می‌تواند به کمال برسد که شاکر باشد.

رییس فارس المومنین ادامه داد: همه انسان‌ها خلق شدند تا به کمال برسند ولی همه آنها به کمال نمی‌رسند چون شکرگزار نیستند. شکر، نعمت انسان را افزایش می‌دهد. امام علی(ع) فرمودند: امکان ندارد خداوند باب شکر را به روی انسان باز کند و درب زیادت نعمت را ببندد.

وی خاطرنشان کرد: لازمه شکرگزاری شناخت نعمات الهی است انسان باید بداند همه داده‌های الهی نعمت است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات