۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۸۳۲۴۷
در گفت‎وگو با رسا؛

تشریح فعالیت های کارگروه انگلیسی ستاد فرهنگی اربعین

مسوول کارگروه انگلیسی ستاد فرهنگی اربعین، به برخی از فعالیت های این ستاد در پذیرایی از زوار خارجی اشاره کرد و گفت که این زوار که از کشورهای مختلف هستند، بنابر اعلام نیاز خود، علاوه بر مبلغ و راوی به زبان انگلیسی، بسته های فرهنگی و چند رسانه ای دریافت می کنند.
پیاده روی اربعین در شهرهای جنوبی عراقی

هرچند زیارت اباعبدالله سلام الله علیه در اربعین قدمتی هزارساله دارد، اما حدود یک دهه است که این مراسم، با شکوه و نظم خاصی با حضور عشاق اباعبدالله از ملیت های مختلف برگزار می شود.

در خصوص حضور مردم ایران و عراق در این تجمع میلیونی، صحبت ها و گفت‌وگوهای زیادی انجام شده است اما آن چه که توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند، حضور مسلمانان کشورهای غربی در این مراسم است.

در این رابطه، آقای بحرانی مسوول کارگروه انگلیسی ستاد فرهنگی اربعین در گفت‌وگویی با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا ضمن اشاره به این نکته که مسلمانان از کشورهای مختلف، خود به زیارت اربعین می شتابند گفت: این ستاد به این افراد ارائه خدمات می کند و گروه هایی که عازم عتبات هستند، با توجه به نیازهایی که دارند به ستاد اربعین درخواست می دهند. ستاد نیز به این نیازها لبیک گفته و برای آنان خدمات مختلفی ارائه می کند.

ارائه بسته های محتوایی در ایران و عراق

آقای بحرانی در مورد نوع خدماتی که به گروه های خارجی ارائه می شود گفت: برخی از گروه ها درخواست مبلغ و موکب دارند و ستاد به آنان موکب های مختلفی از جمله موکب دانشجویان را ارائه می کند. برخی دیگر نیز درخواست مبلغ یا راوی دارند و ستاد برای آنان مبلغ و یا راوی به زبان انگلیسی ارائه می کند. گذشته از این، برای اکثر گروه های خارجی که برای زیارت اربعین عازم می شوند، ستاد اربعین بسته های محتوایی از جمله متن و مالتی مدیا فراهم می آورد.

مسوول کارگروه انگلیسی ستاد فرهنگی اربعین در ادامه گفت که به طول مثال سال گذشته حدود هزار زائر مسلمان از کشورهای اروپایی به سرزمین مقدس کربلا آمدند و ستاد به آنان بسته های محتوایی ارائه کرد.

آقای بحرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دریافت بسته های فرهنگی و محتوایی گفت که زوار غربی پیش از آمدن به منطقه اعلام نیاز می کنند و برخی از آنان به ایران آمده و برخی دیگر نیز مستقیما به عراق می روند و بسته های محتوایی را دریافت می کنند.

مسلمانان از چه کشورهایی زائر اربعین می شوند؟

مسؤول کارگروه ستاد فرنگی اربعین در پاسخ به سوالی در مورد ملیت زائران غربی اربعین گفت: این زائران از کشورهای مختلفی عازم می شوند که در میان آنان نام ده کشور اروپایی به چشم می خود. علاوه بر این، تعداد زیادی از این زائران، دارای اصالتی پاکستانی هستند اما در اروپا و آمریکا سکونت دارند. عده زیادی نیز از کشورهای نیجریه و سریلانکا برای زیارت اربعین راهی عراق می شوند.

آقای بحرانی در پاسخ به این سوال گفت: سال گذشته حدود 40 نفر از غیر مسلمانان از کشورهای مختلف از سوی گروه «عشق بین المللی حسین» (Hussain International Love) با همکاری آقای نادر طالب زاده برای زیارت اربعین راهی سرزمین کربلا شدند. اما ستاد فرهنگی اربعین تا کنون در زمینه استقبال از مسلمانان و شیعیان فعالیت داشته است.

آقای بحرانی در پایان گفت که ستاد فرهنگی اربعین در دوسال اخیر، «همایش بین المللی اربعین» را در محل بعثه ایران در عراق برگزار کرده است. در این همایش که به زبان های مختلف حتی مالایی برگزار می شود شیفتگان اباعبدالله به گفت‌وگو و تبادل نظر در مورد عشق و ارادت به آن حضرت و اهمیت زیارت اربعین می پردازند. امسال نیز این همایش دو روزه در محلی در شهر کربلا برگزار خواهد شد./۸۴۷/ب۹۱۵/ف

ارسال نظرات