۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۸۳۴۳۱
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم:

نباید اجازه داد در اربعین عده‌ای جیره‌خوار با اعتقادات مردم بازی کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تحرکات فرقه‌های ضاله و تشیع انگلیسی در مراسم اربعین گفت: رسالت تبلیغی حوزویان در مسیر نجف تا کربلا بسیار مهم است؛ نباید اجازه داد عده‌ای جیره‌خوار با اعتقادات دینی و مذهبی ملت بازی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم بدرقه‌ طلاب زائر اربعین حسینی که در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد، به تشریح آثار و برکات معنوی زیارت مضجع حضرت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی پرداخت.

وی با بیان این‌که زیارت مرقد امام رئوف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همواره مورد تأکید ائمه اطهار و بزرگان دین بوده است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏ دارد یک حسنه برایش نوشته و گناهش را پاک و درجات معنوی‌اش را بالا می برد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در برهه‌های مختلف تاریخی قدم در مسیر زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) با دشواری ‌هایی همراه بوده است، تا جایی که حکام ظلم و جور دست و پای زائران کربلا را قطع می کردند، اما هنوز این سیل خروشان خشک نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مشاهدات عینی خود در مرز شلمچه یادآور شد: اوضاع عجیبی در مرز حاکم بود؛ خیل عاشقان در حال ورود به خاک کشور عراق بودند؛ امروز زیارت اربعین به یک فرهنگ تبدیل شده و هر سال به تعداد زائران افزوده می‌شود.

وی با بیان این‌که دشمنان برنامه‌ها و توطئه‌های مختلفی برای انحراف در مسیر زائران اربعین پیش‌بینی کرده است، افزود: اختلاف‌افکنی میان پیروان ادیان، فرق، اقوام و مذاهب مختلف، ترویج شبهات اعتقادی و حتی ایجاد دعواهای ساختگی در مسیر پیاده‌روی از جمله برنامه های دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تحرکات فرقه‌های ضاله و تشیع انگلیسی در مراسم اربعین گفت: رسالت تبلیغی حوزویان در مسیر نجف تا کربلا بسیار مهم است؛ نباید اجازه داد عده‌ای جیره‌خوار با اعتقادات دینی و مذهبی ملت بازی کنند.

گفتنی است، مراسم بدرقه‌ کاروان 250 نفری اربعین متشکل از طلاب مدارس علمیه شهرهای مختلف استان آذربایجان‌شرقی امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد./935/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات