۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۸۳۴۵۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

وزرا برای پاسخگویی به نمایندگان یارکشی می‌کنند

کامران با اشاره به استقبال رهبر معظم انقلاب از تحقیق و تفحص گفت: اصحاب رسانه باید مطالبه کنند که چرا مجلس شورای اسلامی حاضر به انجام تحقیق و تفحص از خود نیست؟ این یک کار مهم و جدی است و ما که ناظر هستیم و ریگی به کفش نداریم باید از خودمان تفحص کنیم.
کامران دستجردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسن کامران دستجردی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اعتقاد خود مبنی بر لزوم تحقیق و تفحص از مجلس، گفت: یکی از موارد و مسائلی که پیگیر آن بوده‌ام بحث تفحص از مجلس است که به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد و آقایان تابش و حاجی بابایی در این زمینه از من حمایت کردند.

وی ادامه داد: در صحن علنی دوبار این موضوع را متذکر شدم که چرا این تحقیق و تفحص از مجلس انجام نمی‌شود و اگر دست ما پاک است از محاسبه چه باکی باید داشته باشیم؟ قراردادهای ساخت و ساز مجلس شورای اسلامی خارج از از مناقصات برگزار می‌شود و در این صورت مسأله مشکوک و دارای شبهه است، موضوع دیگر تفحص از دیوان محاسبات مجلس است که مشخص شود بودجه‌های مجلس شورای اسلامی به چه صورت هزینه می‌شود.

علت ترس مجلس از تحقیق و تفحص چیست؟

کامران دستجردی با بیان اینکه بنابر ماده 214 آیین نامه مجلس باید تکلیف این تفحص از مجلس مشخص شود، از شکایت خود برای پیگیری تحقیق و تفحص از مجلس خبرداد و اظهار کرد: اصحاب رسانه باید مطالبه کنند که چرا مجلس شورای اسلامی حاضر به انجام تحقیق و تفحص از خود نیست؟ این یک کار مهم و جدی است و ما که ناظر هستیم و ریگی به کفش نداریم باید از خودمان تفحص کنیم و نباید از شفاف سازی و روشن شدن تکلیف پول‌های مجلس ترسی داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تفحص در امور استخدامی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هیأت نظارت برعملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز لازم است مورد تفحص قرار بگیرد، اخیرا برای سنجش عملکرد این هیأت، از رییس مجلس شورای اسلامی در هیأت نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکایت کردم، تا عملکرد این هیأت مشخص شود.

وی مسأله سفرهای نمایندگان مجلس را یکی دیگر از مسائل نیازمند تحقیق و تفحص ذکر کرد و گفت: اگر بگذارند که تحقیق و تفحص صورت بگیرد مسائل مختلفی روشن خواهد شد و اگر اجازه این تفحص داده نشود نشان دهنده احتمال وجود فساد است، در صداوسیما سانسور می‌شوم و اجازه نمی‌دهند حرف‌هایم از رسانه ملی پخش شود.

رهبر انقلاب از تحقیق و تفحص استقبال می‌کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب از تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها به ویژه آنهایی که تحت نظر ایشان هستند به شدت استقبال می‌کنند، تصریح کرد: زمانی پیشنهاد تحقیق و تفحص از قوه قضاییه را دادم که همه به کنار رفتند و برای من بدون بازجویی و محاکمه 5 سال حکم حبس صادر شد تا از این موضوع انصراف دهم و در نهایت با پیگیری‌های بسیار توانستم حکم تبرئه بگیرم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی پخش مذاکرات کمیسیون تلفیق را یکی از راه‌های شفاف سازی برشمرد و خاطرنشان کرد: هنوز بودجه از کمیسیون تلفیق درنیامده بود نسبت به بودجه اعتراض کردم، پس از این موضوع شکایات خود را مطرح کردم که هنوز به شورای نگهبان نرفته است. هر زمانی که در زمینه آب اصفهان از وزیر سؤال کردم تلفن‌های بسیاری به من زده شد و برای سؤال اخیرم 6 ماه منتظر ماندم تا وزیر نیرو برای پاسخگویی بیاید.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با برداشت‌های بی رویه از رودخانه زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان، عنوان کرد: برای سؤال از وزیر نیرو در زمینه مسأله آب اصفهان مشقت بسیاری کشیدم و 6 ماه زمان برد تا این سؤال در صحن مجلس توسط وزیر پاسخ داده شود، در یک سؤال کارچاق کنی و رایزنی های بسیار توسط وزیران انجام می‌شود.

کامران دستجردی با بیان اینکه خانمی به نام ترابی به عنوان معاون وزیر در حال فعالیت است که آگاهی و اعتقادی نسبت به حق آبه ندارد، اظهار کرد: سیستم مجلس خراب است، در مسأله سؤال از وزیر علیرغم همه یارکشی کردن‌ها و مشکلاتی که بود وزیر نیرو کارت زرد گرفت، اما متأسفانه هنوز در زمینه آب اصفهان اقدام خوبی صورت نگرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا علیرغم همه کارشکنی‌ها و کم کاری‌ها نباید وزیر نیرو حداقل یکبار محاکمه شود؟ مدعی العموم نباید یکبار وزیر نیرو را بازخواست کند؟ 1192 میلیون متر مکعب از حق آبه مردم اصفهان توسط وزارت نیرو گرفته شده است، آیا نباید شورای امنیت و وزیر کشور و مدعی العموم در این زمینه ورود پیدا کنند؟ صنف کشاورزان به دیوان عدالت شکایت کردند اما در نهایت وزارت کشور علیه آنها مدعی شد.

سال 83 مخالف انتقال آب اصفهان به یزد بودم

وی با اشاره به انتقال آب اصفهان در سال 83 به استان یزد، تصریح کرد: در آن زمان در برابر این انتقال آب ایستادگی کردم، اما برخی از افراد جناحی به من تهمت می‌زنند که انتقال آب به یزد را من پیگیری کردم و امضای من در آن وجود دارد که این موضوع حقیقت ندارد. بودجه سد کوهرنگ را پیگیری کردم و به 74 میلیارد تومان رساندم اما یک سالی که در مجلس نبودم این بودجه به 50 میلیارد تومان تقلیل یافت.

کامران دستجردی با بیان اینکه کل حوزه زاینده رود 90 هزار هکتار است، خاطرنشان کرد: وزیر نیرو قول جاری شدن آب در زاینده رود در پاییز امسال را داده است، برای تکمیل سد کوهرنگ نیازمند بودجه هستیم که یکی از مطالبات ما همین موضوع است، تونل بهشت آباد نیز نیازمند فعال شدن است، 10 سال روی این تونل مطالعه شده است و اینکه مطالعه روی این پروژه را طول می‌دهند برای برهم زدن پروژه است، تونل بهشت آباد تنها مختص به اصفهان نبوده و به استانهای مختلفی مرتبط است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روحیه اشرافی‌گری برخی نمایندگان مجلس، اظهار کرد: با شرایط گرانی کنونی باید پولی به اقشار متوسط و ضعیف جامعه تزریق شود، متأسفانه مسؤولان تغییر رفتار نمی‌دهند و همچنان به اشرافی‌گری تمایل دارند، به غیر از حمایت از مردم در زمینه معیشت و اقتصاد ،حاکمان و مسؤولان نیز باید تغییر رفتار دهند./1304/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات