۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۵۸۳۷۸۷
آیت الله میرباقری:

خروجی اربعین ایستادگی قاطع تر در برابر جبهه دشمن است

نماینده خبرگان با بیان این که دشمن می خواهد رابطه امت با امام را برهم بزند و جای آن رابطه دیگری قرار دهد، گفت: خروجی اربعین باید این باشد که تابع امام هیچگاه با دشمن و جبهه شیطان همراه نشود.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری سه شنبه شب در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلا پخش شد، با بیان این که برنامه ریزی اهل بیت(ع) برای اصلاح یک امت در مسیر تاریخی است، گفت: اصلاح به نحو تام در عصر ظهور است، امام حسین(ع) مسیر را اصلاح و همه عالم را به سمت ظهور هدایت کردند.

وی افزود: یکی از ثمرات عاشورا ظهور است، سیدالشهدا دنبال حکومت حق دوران ظهور و رجعت بودند؛ وقتی صلاح به وجود می آید که تمام روابط انسان و جامعه حول امام چیده شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مؤمنان با یکدیگر ارتباط حقیقی دارند، اظهار داشت: اسلام و اهل بیت(ع) تأکید ویژه ای بر ارتباط مؤمنان و رفع نیازهای جامعه مؤمنان دارد، تمام شئون زندگی و روابط جامعه اسلامی باید به امام بازگردد.

وی ادامه داد: حتی تلاش های اقتصادی باید در راستای تقویت جبهه اقتصادی امام باشد، وقتی قرآن کریم دستور به انفاق مالی می دهد می فرماید باید حول امام باشد و اگر حول امام و به وقت انجام شد قیمت دارد، بر اساس روایت اگر امت می خواهد ثواب بی نهایت ببرد باید قرض حسنه به خدا بدهند که همان صله امام است، صله امام خرج کردن برای اربعین است.

آیت الله میرباقری با بیان این که انسان باید مال، جان و آبروی خود را خرج امام کند تا احیا شود، ابراز داشت: کسانی که در اربعین هزینه می کنند صله امام انجام می دهند که مزد بی نهایت دارند، همه امور زندگی اعم از خانوادگی، ارتباطات و سایر شئون باید حول امام باشد.

وی عنوان کرد: دشمن می خواهد رابطه امت با امام را برهم بزند و جای آن رابطه دیگری قرار دهد و شیطان تمام روابط را در مسیر خود تنظیم می کند، گاهی انسان نمی داند که به کدام سمت می رود اما شیطان گام به گام او را از مسیر حق خارج می کند.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متقی ترین انسان کسی است که رابطه بیشتری با امام خود داشته باشد، سیدالشهدا قیام کرد تا امتی حول امام ساخته شود، علامت کارهای بزرگ این است که هرچه از تاریخ می گذرد جوشش بیشتری پیدا می کند.

وی اضافه کرد: اصلاح امام حسین(ع) اصلاح تاریخی و مربوط به قلوب است، ثمره زیارت اربعین این است که قلب و اندیشه انسان تسلیم امام باشد، تسلیم بودن حقیقی این است که امام ترازوی وجود انسان شود و مبدأ میل انسان امام باشد.

آیت الله میرباقری با بیان این که تمام تعلقات و میل و نفرت انسان باید بر مدار امام باشد، گفت: در این صورت انسان تمام احکام الهی را بدون چون و چرا انجام می دهد، وقتی قلب تابع امام شد در اندیشه و رأی نیز تابع خواهد شد.

وی افزود: خروجی اربعین باید این باشد که تابع امام هیچگاه با دشمن و جبهه شیطان همراه نشود، اگر میزان انسان امیرمؤمنان نباشد می تواند به شک و تکذیب نسبت به امام ختم شود، خروجی اربعین بازگشت عالم به مدار امام است.

ارسال نظرات