۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۸۳۹۸۳
امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛

نگرانی آمریکا درباره اثرگذاری تحریم‌ها/ ۱۳ آبان یادآور نفی استبداد از سوی ملت ایران

امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا الان شدیدا نگران اثرگذاری آخرین ابزار خود برای مقابله با ایران در ۱۳ آبان است، آنها می‌گویند اگر این ابزار برندگی لازم را نداشته باشد سازمان تحریم‌ها دچار فروپاشی خواهد شد.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار‌کرد: آمریکا با تحریم ایران و عدم همراهی کشورهای اروپایی با این تحریم‌ها به سوی انزوا خواهد رفت.

وی گفت: با ارایه نفت در بورس انرژی و ورود بخش خصوصی به این موضوع دیگر تحریم نفتی ایران معنا و مفهومی نخواهد داشت و ما امیدواریم تدابیر بیشتری در این زمینه توسط دولتمردان انجام گیرد.

امام جمعه اردبیل، ادامه داد: بالاخره مقاومت ملت بزرگ ما نتیجه داد و آمریکا مجبور شد از تحریم کل نفت ایران و به صفر رساندن صادرات آن عقب نشینی کند. آمریکا در چند روز مانده به 13 آبان که می‌بیند امکان ندارد صادارت نفت ایران صفر شود، اعلام کرد فعلا هند و کره جنوبی را استثناء کرده است.

آیت‌الله عاملی اظهار داشت: اگر گاز ایران به ترکیه قطع شود، یک فاجعه رخ می‌دهد و از این‌رو ترکیه نیز تقاضای معافیت کرده است، اگر گاز ایران به عراق قطع شود اکثر نیروگاه‌های برق عراق که برای آنها بسیار حیاتی است، تعطیل می‌شود و به همین جهت عراق نیز تقاضای معافیت کرده است و این سلسله هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: مهم‌تر اینکه آنها از محروم کردن ایران از «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» که مخفّفا به آن سوئیفت می‌گویند نیز عقب‌نشینی کردند چون دیدند اروپا در ساز و کار مالی خود به دنبال ایجاد یک فرآیند جدید برای مبادله با ایران بر آمده به نحوی که جایگزین سوئیفت شود و این جایگاه بین‌المللی سوئیفت را به‌شدت متزلزل می‌کند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: وزیر اقتصاد فرانسه روز جمعه 13 مهرماه گفته است؛ تحریم‌های آمریکا علیه ایران فرصتی است برای اروپا تا نهادهای مالی مستقل خود را داشته باشند. وی گفته «من متقاعد شده‌ام که نتیجه این بحران با ایران فرصتی است برای اروپا تا موسسات مالی مستقل خود را داشته باشد تا ما بتوانیم با هرکسی که می‌خواهیم تجارت کنیم، واشنگتن نمی‌تواند تصمیم بگیرد که آیا ما مجاز به تجارت با ایران هستیم یا نه؟»

وی افزود: از آن طرف چین به‌خاطر رفتار خصمانه آمریکا تمام واردات نفت خود را از آمریکا قطع کرد در حالی‌که چین، بیشترین مصرف‌کننده نفت در جهان است و فعلا بازار ایران اصلی‌ترین منبع نفت چین است، تمام غائله‌های خاورمیانه که آمریکا آن را درست کرده برای محروم کردن چین در آینده از نفت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: اگر آمریکا در این کار موفق شود، چین را برای همیشه گرفتار خواهد کرد. از طرف دیگر وارد شدن نفت ایران به بازار بورس که برای اولین بار صورت گرفت و مقدار زیادی از آن توسط بخش خصوصی خریداری شد، آمریکا را شدیدا نگران کرده است چون بخش خصوصی بهتر می‌داند که نفت را از چه راهکارهایی به بازار جهانی برساند.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا الان شدیدا نگران اثرگذاری آخرین ابزار خود برای مقابله با ایران در 13 آبان است، آنها می‌گویند؛ اگر این ابزار برندگی لازم را نداشته باشد سازمان تحریم‌ها دچار فروپاشی خواهد شد.

وی اظهار داشت: آمریکا بهتر است بداند که بعد از تشدیدهای اخیر، ثبت سفارش واردات کالا در ایران دو برابر شد و برای اولین بار صادرات از واردات پیشی گرفته است در نتیجه دولت به یک منبع ارزی وسیع دست یافته است.

سقوط شدید بازار ارز و طلا بعد از 13آبان

وی گفت: فرصت را مغتنم می‌دانم و به کسانی که ارز خریده و در خانه‌ها به انتظار نشسته‌اند می‌گویم از مابعد 13 آبان بترسند چون یک سقوط بسیار مهمی در انتظار بازار ارز و طلا می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: از دولت محترم و از مجلس می‌خواهیم با کالاهای سرمایه‌ای همان کار را بکنند که اقتصادهای برتر دنیا انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: دولت باید به کالاهایی که سرمایه‌ای هستند و نه مصرفی و بخش غیر مولد اقتصاد کشور هستند مانند مسکن، طلا، ارز، خودرو و ... مالیات خاص وضع کند. این مسأله در هر کشوری ممکن است اتفاق بیافتد و یکی از راهکارهای مورد استفاده در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از رونق بازارهای غیر مولد، محور قرار دادن بخش تولید و بالا بردن هزینه برای شکل‌گیری فعالیت‌های غیرمولد است. دولت باید هم برای نگهداری و هم برای فروش این کالاها، مالیات وضع کند.

روحیه استکباری برای مدیریت دنیا از بمب اتم خطرناک‌تر است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در  بخش دیگری از خطبه ها در خصوص 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: دنیا مبتلی به یک قدرت اهریمنی شده که روحیه استکباری دارد و روحیه استکباری برای مدیریت دنیا از بمب اتمی خطرناک‌تر است.

وی اظهار داشت: استکبار یعنی انسان یقین داشته باشد که راهی باطل و کاری، جنایت محض است ولی از آن اجتناب نکند بلکه به آن افتخار کند. جنایت را انجام می‌دهد ولی نه تاوان می‌دهد و نه پاسخگوست، 150 هزار نفر را در هیروشیما می‌کشد اما می‌گوید نه عذرخواهی می‌کنیم و نه خجالت می‌کشیم چون اگر ما این چند هزار نفر را نمی‌کشتیم بعدا ممکن بود بیشتر از آن در همه دنیا کشته شود!

خطیب جمعه اردبیل افزود: نخست وزیر انگلیس در صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور گفت؛ به نقش انگلیس در ایجاد و تاسیس اسرائیل افتخار می‌کنیم. در حمله آمریکا به عراق دو میلیون انسان بی گناه کشته یا زخمی یا آواره شدند، بوش پدر گفت ما در عراق اشتباه کردیم اما حاضر به عذرخواهی نشد و گفت خدا ما را خواهد بخشید!.

هزاران دلیل برای گفتن «مرگ بر آمریکا»

وی ادامه داد: رئیس جمهور وقت آمریکا با نهایت وقاحت به فرمانده ناو وینسنس آمریکا که هواپیمای مسافربری ایران را با حدود 290 نفر مسافر و خدمه که 60 کودک در بین آنها بود سرنگون کرد و به قعر دریا فرستاد، مدال افتخار داد، دولت‌مردان آمریکا نیک می‌دانند که تهدید به سرنگونی یک حکومت برخاسته از رای مردم، با منشور سازمان ملل و با فلسفه وجودی آن منافات دارد ولی به راحتی جمهوری اسلامی را آنگونه تهدید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: آنها کوچکترین قواعد دیپلماسی را رعایت نمی‌کنند و با صراحت دستور ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را می‌دهند، در مقابل، عده‌ای روشنفکر مرعوب می‌گویند چرا امام در برابر آمریکا قواعد دیپلماسی را رعایت نکرد و گفت «اسرائیل باید از بین برود»و اجازه تسخیر لانه جاسوسی را داد.

وی در ادامه گفت: اسرائیل چندین بار با صراحت ایران را تهدید کرده که اگر پای مذاکره با ترامپ حاضر نشوید و برجام اصلاح نشود حمله مستقیم نظامی به ایران خواهد‌کرد و این استهزاء به قوانین سازمان ملل و قواعد دیپلماسی است. اما روشنفکران ما می‌گویند چرا ما روی موشک می‌نویسیم «مرگ بر اسرائیل».

آیت‌الله عاملی افزود: ملت ما فراموش نخواهد کرد که معاون وزیر خارجه آمریکا در سال 1392 بدترین اهانت را به تمام ایرانی‌ها کرد و گفت: حقه بازی و فریب و دغل، بخشی از دی ان ای ایرانی هاست. با این حال بخشی از روشنفکران ما به شعار مرگ بر آمریکا که به معنی مرگ بر سیاست‌های آمریکاست اعتراض دارند.

وی گفت: آنچه ذکر شد بخش کوچکی از آشکارهای آمریکاست، پنهان‌های آنها خیلی شدیدتر از آشکار های آنهاست. پنتاگون در سال 1389 اعلام کرد با 57 هزار متخصص جنگ پنهانی، وارد جنگ با ایران شده است. آمریکا این هفته اعلام کرد 40 میلیون دلار به جنگ تبلیغاتی علیه ایران، چین و روسیه اختصاص داده است و این بخشی از همان جنگ پنهانی و روانی است.

منبع:‌فارس

ارسال نظرات