۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۸۵۵۱۳
هانی زاده:

سفر برهم صالح به ایران به حل بسیاری از بحران های منطقه ای کمک می کند

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز گفت: سفر برهم صالح به ایران در شرایط کنونی می تواند به حل بسیاری از بحران های منطقه ای کمک کند.
برهم صالح هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر رییس جمهور عراق به ایران اظهار داشت: این سفر در چارچوب رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی پیرامون روابط دوجانبه و مسائل و بحران های منطقه قابل تجزیه و تحلیل است.

تحلیلگر مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: سفر برهم صالح به ایران پس از سفر به اردن، کویت و امارات صورت گرفته و در ادامه نیز به عربستان سعودی سفر خواهد بود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز بیان داشت: مجموعه دیدارها کمک خواهد کرد که عراق نقش محوری را برای حل بحران های موجود در منطقه ایفا کند.

هانی زاده پیرامون روابط ایران و عراق گفت: پس از سقوط رژیم بعث در سال 2003، جمهوری اسلامی نقشی اساسی در تأمین امنیت و بازسازی عراق ایفا کرد؛ از این رو اکنون عراق تمایل دارد حجم روابط اقتصادی را ارتقا دهد البته آمریکا با تحت فشار قرار دادن عراق به دنبال کاهش روابط اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مسؤولان عراقی به ویژه برهم صالح پیشنهاد آمریکا را با قاطعیت رد کردند، تصریح کرد: سفر رییس جمهور عراق به ایران در واقع پاسخی به آمریکا تلقی می شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل افزود: برهم صالح می تواند به عنوان میانجیگر در روابط ایران و عربستان قلمداد شود و در سفری که به عربستان خواهد داشت شاید سبب شود سعودی ها از سیاست های تهاجمی شان نسبت به محور مقاومت بکاهند و روابط تهران و ریاض بهبود یابد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز گفت: سفر برهم صالح در شرایط کنونی می تواند به حل بسیاری از بحران های منطقه ای کمک کند.

هانی زاده یادآور شد که عراق تمایل دارد از ظرفیت ایران برای بازسازی عراق پس از داعش استفاده کند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات