۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۸۵۹۷۴
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی خبر داد؛

نگهداری اسناد ارزشمند از مراجع و علما در مرکز اسناد حوزه

معاون پژوهش حوزه های علمیه از فعالیت مرکز اسناد حوزه های علمیه و نگهداری آثاری ارزشمند از مراجع تقلید و علما در این مرکز خبر داد.
حجت الاسلام سیدحسین میرمعزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان و دست اندرکاران کتابخانه های حوزوی عصر سه شنبه با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش در این دیدار که به مناسبت هفته کتاب و در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور گزارش کوتاهی از عملکرد و آمار کتابخانه های حوزوی ارائه کرد.

معاون پژوهش حوزه از فعالیت 550 کتابخانه حوزوی و وجود 5 میلیون جلد کتاب در سراسر کشور به جز استان های اصفهان و خراسان که مراکز مدیریت مستقلی دارند، خبر داد.

وی با بیان این که تعداد زیادی از آمار کتاب های موجود در کتابخانه های حوزوی را نسخ خطی تشکیل می دهند که آثاری بسیار گرانبها هستند، ابراز داشت: در شهر مقدس قم دو کتابخانه بزرگ حوزوی شامل کتابخانه آیت الله حائری و کتابخانه آیت الله بروجردی فعال است که به طلاب و علاقه مندان خدمات رسانی می کنند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور همچنین از فعالیت مرکز اسناد حوزه های علمیه خبر داد و اعلام کرد که در این مرکز اسناد ارزشمندی از مراجع، علما و حوزویان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی همچنین در ادامه سخنان خود به وجود کاستی های فراوان در زمینه کتابخانه های حوزوی اشاره و تصریح کرد: توقع ما این است که به وقف کتاب و کتابخانه ها توجه بیشتری شود؛ در این راستا توصیه ها و تاکیدات مراجع تقلید می تواند سبب توجه بیشتر خیرین و واقفان به ساخت کتابخانه های حوزوی شود.

معاون پژوهش حوزه اعلام کرد: با وجود کمبود امکانات و تنگناهای مالی فعالیت های بسیار خوبی در عرصه کتابخانه های حوزوی صورت گرفته است که مشروح این عملکرد به صورت مکتوب خدمت شما تقدیم خواهد شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات