۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۸۶۲۷۶
فلاحتی در گفت‌وگو با رسا:

کشتار مردم مظلوم و مقاوم یمن نتیجه اختلاف امت اسلامی است

عضو کمیسیون آموزش و مجلس تفرقه و اختلاف امت اسلامی را عاملی برای رونق یافتن کارخانه‌های تسلیحات نظامی کشورهای استعمارگر به ویژه آمریکای جنایتکار دانست و گفت: کشتار مردم مظلوم و مقاوم یمن نتیجه اختلاف امت اسلامی است.
فلاحتی

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، هفته وحدت را سرآغاز یکپارچگی امت اسلامی دانست و گفت: با نگاهی به تاریخ درمی‌یابیم روند و شیوه استعمار قدیم و مدرن از دیرباز تا به امروز ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی بوده است؛ اساسا مستکبران عالم بدون ایجاد تفرقه نمی‌توانند ماهیت استعماری خود را حفظ کرده و اهدافشان را دنبال کنند.

وی افزود: اگر روزی کشورهای اسلامی اختلاف‌ها را کنار بگذارند، متحد شوند و یک امت واحده بر اساس حاکمیت اسلامی را تشکیل دهند، به طور قطع شاهد مقاومت و ایستادگی تمام بلاد اسلامی در برابر هجمه‌های نیروهای متخاصم علیه کیان و هستی آنان خواهیم بود و دیگر دنیا به خصوص جهان اسلام گرسنگی کودکان یمنی، کشتار و قتل عام مردم مظلوم افغانستان، عراق، سوریه، نیجریه، فلسطین و میانمار را نخواهد دید.

فلاحتی با بیان اینکه شیوه و روش کشورهای استعمارگر تفرقه بینداز و حکومت کن است، ابراز کرد: نخستین نتیجه اختلاف و تفرقه در امت اسلامی این است که کارخانه‌های تسلیحات نظامی دول غربی، کشورهای استعمارگر و در راس همه آنها آمریکا به صورت شبانه‌روزی سلاح تولید می‌کنند و این هجم عظیم تولید سلاح هزاران هزار میلیارد دلار گردش مالی به نفع دشمنان اسلام ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: امروز آل سعود سردمدار تفرقه‌افکنان در امت اسلامی است، هر چند آل سعود کشوری‌ عربی محسوب می‌شود اما ماهیت حاکمانش آمریکایی است، برای مثال آل سعود داعش را به وجود آورد، تقویت کرد و امروز در حفظ او تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشتر اختلافات در دول اسلامی که از گذشته تا به امروز دست مایه تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام شده حول محور شیعه و سنی مطرح بوده است، اظهار داشت: امروز بیشتر رسانه‌هایی که بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد می‌کنند در ظاهر به دست شیعیان و اهل سنت اداره می‌شود در حالی که این ظاهر ماجراست اما در باطن این رسانه‌های معاند به یک جا و آن کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستم وصل هستند.

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در یک جبهه و علیه اسلام ناب فعالیت دارند

فلاحتی ادامه داد: کشورهایی مثل انگلستان و آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی از القاب و عناوین شیعه در رسانه‌های خود استفاده کرده و با بدترین وضع ممکن اهل‌سنت را تخریب می‌کنند و در طرف مقابل نیز با استفاده از عناوین اهل‌سنت با بدترین الفاظ شیعه را سرکوب می‌کنند، هر دوی این رسانه‌ها اصل اسلام را هدف گرفته‌اند به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای ما شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هیچ تفاوتی ندارد و هر دوی آنها علیه اسلام ناب محمدی فعالیت دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تنها راه مقابله با فتنه انگیزی دشمنان را وحدت امت اسلامی دانست و گفت: راه رسیدن به این وحدت زمان بر خواهد بود اما اگر براساس شیوه صحیح این اتحاد محقق شود نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

انقلاب اسلامی منادی وحدت و انسجام امت اسلامی است

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی منادی وحدت و انسجام امت اسلامی است و در این چهار دهه شیوه مناسب و دقیقی را در پیش گرفته که می‌تواند برای همه کشورهای اسلامی الگو باشد. امروز جمهوری اسلامی ایران از کشور مظلوم و مقاوم یمن حمایت می‌کند و نگاهش این نیست که تنها از شیعیان حمایت کند و از برادران اهل سنت غافل شود و 40 سال حمایت از مردم مظلوم فلسطین گواه بر این کلام است؛ بنابراین اتحاد و انسجام امت اسلامی ربطی به وحدت مذهب فقهی ندارد.

فلاحتی آگاهی بخشی و هوشیاری امت اسلامی را نخستین گام در رسیدن به وحدت و انسجام دانست و گفت: مقصود از آگاه شدن این است که مردم دستگاه‌هایی را که به دستان حاکمان دست نشانده رژیم استکباری اداره می‌شود را در اختیار خود بگیرند و اداره کنند. امروز دنیا شاهد است کشورهایی که به دست ملت‌ها اداره می‌شوند به رشد و توسعه دست یافته و روز به روز در عرصه‌های مختلف پیشرفت می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اختلافاتی که امروز در میان کشور ایران و عراق تولید می‌شود همه از حلقوم رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار خارج می‌شود و الحمدالله این تیرشان هم با بصیرت و آگاهی مردم این دو کشور به سنگ خورد و هیچکدام به نتیجه نرسید./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات