۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۸۶۴۸۷
امام جمعه موقت اهواز:

وحدت راهبردی دائمی و تغییرناپذیر است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه وحدت به همه اهداف خود به خاطر اهداف بلندتر و مدنظر دست پیدا نکرده است، گفت: وحدت، یک استراتژی و راهبرد دائمی و تغییرناپذیر بوده و اینگونه نیست که پس از رسیدن به اهداف و خواسته ها، آن را زیرپا بگذاریم.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بازتاب و بستر مناسب هفته وحدت برای نزدیکی قلب های مسلمانان به یکدیگر اظهار داشت: تحقق جبهه مقاومت و تشکیل هسته های مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی همگی در سایه وحدت حاصل شده در جهان اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت به همه اهداف خود به خاطر اهداف بلندتر و مدنظر دست پیدا نکرده است، افزود: در رسیدن به اهداف موفقیت هایی به دست آمده اما اهداف بلند وحدت همچون رهاسازی ملت های مسلمان از همه قید و بندهای استکباری و استعماری هنوز به صورت کامل محقق نشده و علت آن موانع خارج از جبهه اسلام و درون کشورهای اسلامی است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که استکبار، صهیونیسم، قدرت های تبلیغاتی، اقتصادی، سیاسی و سازمان های زیر سلطه استکبار مانعی در برابر تحقق وحدت اسلامی هستند، بیان داشت: وحدت، یک استراتژی و راهبرد دائمی و تغییرناپذیر بوده و اینگونه نیست که پس از رسیدن به اهداف و خواسته ها، آن را زیرپا بگذاریم.

آیت الله حیدری با بیان اینکه وحدت یک راهبرد حقیقی و برگرفته از توحید است، تصریح کرد: توحید جزء اصول دین و از مسائل تغییرناپذیر و اساسی است و وحدت نیز اینگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه عوامل داخلی مانع از وحدت بی شمار هستند، ادامه داد: در این میان تسنن آمریکایی(جریان های تکفیری) و تشیع لندنی اصلی ترین عوامل داخلی مانع تحقق وحدت هستند؛ از این رو دست یافتن امت اسلام به وحدت نیازمند دور کردن عوامل مذکور است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عوامل داخلی زمینه ساز نفوذ بیگانگان در جهان اسلام است، گفت: اگر زمینه های داخلی تفرقه در جهان اسلام موجود نباسد؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی توانند در میان امت اسلام تفرقه به راه بیندازند./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات