۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۸۶۹۶۶
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

جشن‌های چهل‌سالگی انقلاب باید ویژه و متمایز از سال‌های پیش برگزار شود

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به هجمه‌های همه‌جانبه دشمنان باید امسال جشن‌های گرامیداشت سالگرد چهل‌سالگی انقلاب به‌صورت ویژه و متمایز به نسبت سال‌های پیش برگزار شود.
حجت الاسلام صادق دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام صادق دانشمند، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته روحانیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان، اظهار کرد: دشمنان از مدت‌ها پیش به‌صراحت اعلام کرده‌اند که تلاش می‌کنند تا ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن نگیرند؛ به همین دلیل ما باید تلاش کنیم امسال مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر به‌صورت ویژه برگزار شود.

وی افزود: در این راستا تهیه محصولات سمعی و بصری در رابطه با خدمات نظام اسلامی و مقایسه شرایط فعلی کشور با اوضاع ایران در دوران ستم‌شاهی در زمینه‌های مختلف می‌تواند مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام دانشمند خاطرنشان کرد: نسل جدید باید آگاه باشد که فعالیت‌های عمرانی در دوران رژیم منحوس پهلوی ازجمله اقدامات رضاخان جنبه استعماری داشت و در خدمت بیگانگان بود، به‌گونه‌ای که راه‌آهن شمال به جنوب کشور که در زمان رضاخان احداث شد تنها هدف استعماری داشت و به همین دلیل هم از هیچ کدام از شهرهای مهم این مسیر عبور نمی‌کرد.

این نویسنده حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر امسال، تصریح کرد: در بحث یادواره‌های شهدا باید کار کیفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید یادواره‌های شهدا به جنبش عمومی تبدیل شده و اقشار مختلف مردم را دربر گیرد، ادامه داد: مخاطب شناسی و ارتباط با نسل جدید در برنامه‌های یادواره‌های شهدا بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام دانشمند اضافه کرد: در این راستا می‌توان از ظرفیت چهره‌های محبوب و مطرح ازجمله چهره‌های ورزشی در یادواره‌های شهدا استفاده کرد و به عنوان مثال تجلیل از چهره‌های ورزشی در یادواره‌های شهدا انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت فعالیت روحانیان توانمند در اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: در بحث راهیان نور باید روحانیانی به همراه این کاروان‌ها اعزام شوند که قابلیت‌های ویژه‌ای داشته و مخاطب شناس باشند تا بتوانند با دانش‌آموزان ارتباط مناسبی برقرار کرده و اثرگذاری مورد انتظار را داشته باشند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات