۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۷۳۳۹
حجت الاسلام طهماسبی خبرداد؛

راه اندازی بخش تربیت مشاور در مرکز آموزش های کاربردی حوزه

معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی حوزه از تشکیل ۲۳ کارگروه و کمیته در مرکز آموزش های کاربردی حوزه های علمیه خبرداد و گفت: بخش تربیت مشاور در مرکز آموزش های کاربردی حوزه به زودی راه اندازی خواهد شد.
حجت الاسلام طهماسبی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام طهماسبی صبح امروز در نشست خبری فعالیت های مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه، که امروز در خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار داشت: علم بر امور دانشی و امور مهارتی تقسیم شده و بخش دوم آن که امور مهارتی است، بسیار مهم می باشد.

وی ابراز داشت: در شهریور ماه سال 1396 مجموعه مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی به دستور آیت الله اعرافی آغاز به کار کرد و تا به امروز فعالیت های گسترده ای داشته است.

معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه خاطرنشان ساخت: تدوین سرفصل های مهارتی برای سطوح چهارگانه حوزه های علمیه از برنامه های ابتدایی این مرکز بوده که دنبال شده است.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: همچنین سرفصل های پژوهشی نیز برای مقاطع مقدماتی، تکمیلی، تربیت مربی و تربیت مدرس تدوین شده تا بتوانیم خروجی های مناسبی داشته باشیم.

وی بیان داشت: بخشی از سرفصل های تدوین شده در این مرکز بر اساس نیازهای امروز جامعه بوده که مدیریت فرهنگی، مدیریت مسجد، مدیریت امامزاده ها، امداد فرهنگی و ... از جمله این سرفصل ها بوده است.

معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه اظهار داشت: برای مدعیان دروغین مهدویت، عرفان های کاذب و ... سرفصل های خوبی نوشته شده تا طلاب بتوانند به صورت مسلح، پاسخگوی این مباحث باشند.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان  این که برگزاری دوره های تربیت مربی و تربیت مدرس از دیگر برنامه های این مرکز است تا بتوانیم مربیان و مدرسانی قوی در موضوعات گوناگون داشته باشیم،‌ خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 23 کارگروه و کمیته در موضوعات قرآنی، تبلیغی، تهذیبی، آموزشی، پژوهشی، هنر و رسانه، بهداشت و سلامت و مدیریت و... .، در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

معاون پژوهش مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه تصریح کرد: تا به امروز بیش از یک هزار ساعت در حوزه قرآنی کار شده است که تجوید، مهارت بیان تفسیر، روش تبلیغ قرآن محور، علوم قرآنی از جمله سرفصل های آن بوده است.

حجت الاسلام طهماسبی بیان داشت: تدوین سرفصل هایی برای هدایت تحصیلی طلاب سطح دو در 10 محور از دیگر برنامه های مرکز آموزش های کاربردی است که قابل ارائه می باشد.

وی اظهار داشت: راه اندازی بخش تربیت مشاور برای طلاب مبلغ برای پاسخگویی بهتر به مردم و جامعه از دیگر کارها بوده که سرفصل های آن نوشته شده و به زودی کلاس های آن را برگزار خواهیم کرد./1330/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات