۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۸۷۳۷۱
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

طلاب و روحانیان آیت الله مظاهری را الگوی تبلیغی خود قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: حضرت آیت الله مظاهری فرد خودساخته ای است که سختی‌های هجرت را به جان پذیرفته و به خاطر خدا و دین اسلام چشم از فرصت‌هایی که در قم فراهم است، می‌گذرد.
حجت الاسلام بهجت پور

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه علمای بااخلاص و متنفذ، گفت: در اندیشه اسلامی علمای بااخلاص پا جای پیامبران می‌گذارند به این معنا که آنها نیز مسؤولیت رساندن پیام دین، تعلیم و تربیت مردم را بر عهده دارند.

وی افزود: شکل‌ دهی جامعه‌ با اندیشه‌های دینی و اسلامی کار علما است البته این کار یک کار فردی و کار یک نهاد یا ارگان نیست بلکه به یک عزم جمعی نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مسؤولیت علما را بسیار مهم و حساس بیان کرد و اظهار داشت: خلأ وجود و حضور آنها در شهرهای مختلف به طور طبیعی تحقق اهداف والای دین را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: با توجه به این امر بخش قابل توجهی از فرصت‌ها از دست می‌رود و جبران شرایط به وجود آمده بسیار دشوار خواهد بود و مسؤولیت همه مشکلات به وجود آمده بر عهده علمایی است که در قم نشستند و شهرهای کشور را بدون عالم دینی رها کردند.

وی با اشاره به جایگاه علمی حضرت آیت الله مظاهری و هجرت ایشان به اصفهان، ابراز کرد: وقتی مرد بزرگ، خودساخته و بااخلاقی مانند آقای مظاهری می‌تواند سختی‌های هجرت را پذیرا باشد، از برخی فرصت‌هایی که در قم برایش فراهم است بگذرد و در شهر دیگری به تبلیغ دین بپردازد می‌تواند الگوی خوبی برای طلاب در امر مهاجرت به شهرها به شمار آید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور افزود: حضرت امام خمینی(ره) در منشور روحانیت می‌فرمایند: اگر کسی را فرصتی برای خدمت به مردم باشد و به بهانه اجتهاد و فرصت‌هایی که در قم برایش مهیا است وظیفه خدمت به مردم را رها کند این از مکر شیطان است؛ کسانی مانند آیت الله مظاهری انسان‌هایی خودساخته هستند که می‌توانند از خواسته‌ها و آرزوهای خود به خاطر خدا و دین اسلام بگذرند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات