۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۸۷۵۲۶
آیت الله مجتهد شبستری:

پاداش انسان با عفت کمتر از شهادت نیست

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پاداش عفت در انسان، گفت: پاداش فردی که قدرت گناه دارد ولی عفت نگه می دارد کمتر از مجاهدی که در راه خدا شهید می شود، نیست.
آیت الله محسن مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری پیش از درس خارج فقه خود که صبح امروز سه شنبه در مدرسه علمیه آیت الله ایروانی برگزار شد، با اشاره به حکمت 474 که در کتاب نهج الابلاغه آمده، گفت: امیرمومنان(ع) می فرمایند؛ «مَا الْمُجاهِدُ الشَّهيدُ فی سَبيلِ اللهِ بِاَعْظَمَ اَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَكادَ الْعَفيفُ اَنْ يَكُونَ مَلَكاً مِنَ الْمَلائِكَة» در متون دینی ما مقام شهید بسیار والا است.

وی افزود: در برخی روایات داریم «فليسَ فَوقَهُ بِرٌ» والاتر از شهادت نیکی نیست. اما امیرمومنان(ع) یک گروهی را معرفی می کند که اجرشان از شهیدان کمتر نیست، پاداش مجاهدت شهیدی که در راه خدا به شهادت می رسد مانند فردی است که قدرت گناه دارد ولی عفت به خرج می دهد، آن انسانی که عفت دارد مانند یکی از فرشتگان الهی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، گفت: عفت یکی از امهات فضائل که شامل؛ حکمت، شجاعت، سخاوت و عفت است می باشد. در روایت داریم عفت در پاکدامنی و پاکدستی است. پیامبراکرم(ص) می فرمایند؛«اَفضَلُ الجهاد عِفَّةُ البَطنِ وَ الفَرجِ» بالاترین جهاد خودداری از حرام خواری و پاکدامنی(اجتناب از انحرافات جنسی) است. البته عفت در کلام نیز وجود دارد. پاداش انسانی که عفت به خرج می دهد از شهید کمتر نیست./811/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات