۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۸۹۰۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن، خانواده را هدف قرار داده است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن با ابزارهای مختلف می‌خواهد ریشه خانواده را بزند و امروز نیز زنان در خط مقدم جنگ با دشمن هستند، گفت: گاهی مواقع برخی زنان گمان می‌کنند که در فلان نهاد و اداره باشند، موفق‌تر هستند اما چه موفقیتی بهتر از تربیت فرزند صالح است.
میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید حمید میرباقری، کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در اجلاسیه شهدای زن خراسان جنوبی اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) مقام زن را در بالاترین مقام قرار دادند و پیامبراکرم(ص) این را در زنان نهادینه کردند که زن نیز می‌تواند مانند مرد به مقام قرب الهی برسد.

وی گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند یادگیری دانش و طلب علم بر هر زن و مردی واجب است از این رو ایشان با این فرمایشات خود نگاه مردم به زنان را تغییر داد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در زمانی که به زنان ظلم و ستم می‌کردند پیامبراکرم(ص) فرمودند هر کسی که زن را اکرام و احترام می‌کند، کریم و بزرگ و هر کسی که به زن اهانت می‌کند، پست است.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) یکی از کارهایی که انجام دادند تا نگاه مردم را به زنان تغییر دهند، عبارت «سلام کردن» بود و ایشان وقتی به زنان می‌رسیدند سلام می‌کردند.

وی با بیان اینکه نخستین شهیدی که برای رضای خدا و آبیاری دین خدا به شهادت رسید، سمیه مادر عمار یاسر بود، ادامه داد: شهادت سمیه یک شهادت معمولی نبود، آنقدر ایشان را شکنجه دادند تا به شهادت رسید.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: زن در خانواده باید تابع همسر خود باشد اما نباید همسر در منزل زن را امر به منکرات و حرام و نهی به معروف کنند.

حجت الاسلام میرباقری اظهار کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی زنان در پشت صحنه جبهه نقش بسزایی در همراهی و موفقیت مردان خود داشتند و زنان با اقتدا به سیره پیامبراکرم(ص) جنگ تحمیلی را اداره کردند.

وی با بیان اینکه اگر جایگاه زنان در خانواده و قوت قلب آن‌ها به مردان نبود، هرگز مردان نمی‌توانستند در جبهه موفق شوند، افزود: زنان با دادن این توان روحی به مردان، جنگ را اداره کردند و زنان نگذاشتند پشت خاکریز خالی شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز با جنگ نظامی روبرو نیستیم بلکه در جنگ فرهنگی و اقتصادی هستیم، گفت: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی به خوبی رصد کرد که رمز موفقیت فرزندان و جوانان در جبهه، خانواده بوده از این رو به دنبال زدن ریشه یعنی خانواده هستند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه دشمن متوجه شده که تمام رشادت‌ها به دلیل دامن پاکی است که آن‌ها را تربیت کرده است، بیان کرد: دشمن با ابزارهای مختلف می‌خواهد ریشه خانواده را بزند و امروز نیز زنان در خط مقدم جنگ با دشمن هستند.

وی عنوان کرد: متاسفانه گاهی مواقع دختران جوان بی مهری‌هایی به ازدواج می‌کنند و برای ازدواج شرط و شروط می‌گذارند و میلی به فرزنددار شدن ندارند و این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه زنان و دختران با میل نداشتن به فرزنددار شدن و بی مهری به ازدواج در زمین دشمن بازی نکنند، گفت: این بی مهری‌ها یکی از دلایل بحران جمعیت شده و امروز جمعیت کشور رو به میانسالی می‌رود.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه جوانان می‌توانند یک جامعه را به اعتلا برسانند، افزود: گاهی مواقع برخی زنان گمان می‌کنند که در فلان نهاد و اداره باشند، موفق‌تر هستند اما چه موفقیتی بهتر از تربیت فرزند صالح است!.

وی بیان کرد: شهید همت‌ها، شهید باکری‌ها و شهید صیادشیرازی‌ها در دامن پاک مادران تربیت شدند و اگر زنی بگوید در فلان اداره موفق‌تر هستم به طور قطع در مقابل دشمن موفق نبوده است.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: یک جامعه برای رسیدن به تعالی ماموریت‌های مختلفی در جنگ نظامی، جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی دارد و زنان در این جنگ‌ها ماموریت‌های خاصی دارند و اگر زنان نسبت به اقتصاد کمر همت ببندند، دشمن را شکست می‌دهند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه سالانه میلیاردها تومان واردات لوازم آرایشی انجام می‌شود و اینگونه واردات به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، افزود: زنان می‌توانند با تغییر فرهنگ جامعه، دشمنان را به زانو درآورند و زنان در جنگ فرهنگی نیز نقش مهم و حیاتی دارند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات