۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۹۱۰۱
رییس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

روحیه بسیجی باید در مسؤولان و آحاد ملت تقویت شود

سردار شریفی گفت: جوانان از روحیه بسیجی در دفاع مقدس برخوردار بودند و این روحیه باید میان مسؤولان و فرماندهان و آحاد ملت تقویت شود.
سردار شریفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار ابوالقاسم شریفی، رییس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاسیه شهدای ایثارگر خراسان جنوبی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه باید آثار و خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود، گفت: ایثارگران در دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و خراسان جنوبی بیش از 2 هزار شهید و 220 آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

رییس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نقش بسیج در دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و بسیج با تقدیم 86 هزار شهید و 200 هزار جانباز بیش از 70 درصد ایثارگران کشور را تحت پوشش خود قرار داده است.

دشمن با شکل دهی داعش قصد زمین گیر کردن ایران اسلامی را داشت

سردار شریفی تصریح کرد: جوانان از روحیه بسیجی در دفاع مقدس برخوردار بودند و این روحیه باید میان مسؤولان و فرماندهان و آحاد ملت تقویت شود.

وی با بیان اینکه ما موفق شدیم این روحیه را به سایر کشورهای دیگر منتقل کنیم، ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند با شکل‌دهی داعش با انقلاب اسلامی مقابله کنند و حتی داعش را تا 20 کیلومتری کرمانشاه آوردند و سوریه و هفت استان عراق را اشغال کردند و جنایت‌های مختلفی را انجام دادند.

رییس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آن‌ها دور تا دور جمهوری اسلامی ایران را محاصره کردند تا ایران اسلامی را زمین گیر کنند و اجازه ندهند این تفکر شیعی و بسیجی به سایر کشورها منتقل شود اما با رهبری مقام معظم رهبری در لبنان حزب الله، در یمن انصارالله و در سوریه دفاع وطنی را شکل دادیم و به پیروزی‌هایی نیز رسیدیم.

سردار شریفی اظهار کرد: با این روحیه بسیجی به موفقیت‌هایی رسیدیم و هزاران بسیجی در طول مدت ماموریت سوریه داوطلب اعزام بودند در حالی که هیچ دستور رسمی مبنی بر اعزام بسیجیان نبود و اگر ظرفیت اعزام وجود داشت شاید بیش از 100 هزار نفر در سوریه حضور می‌یافتند.

مدافعان حرم از سال ۹۴ تا ۹۶، یک ریال بابت حقوق دریافت نکردند

وی افزود: جوسازی‌هایی که دشمنان می‌کنند و می‌گویند جوانان ایرانی برای پول به سوریه رفتند در حالی که اینگونه نیست و بسیجیان و جوانان اعزامی به سوریه از سال 94 تا 96 حتی یک ریال بابت حقوق خود دریافت نکردند.

رییس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همچنین 100 نفر از افرادی که به شهادت رسیدند نیز بعد از گذشت 6 ماه از شهادت حقوق ناچیزی به حساب بنیاد شهید واریز شد تا به خانواده‌های شهدا پرداخت شود بنابراین جوسازی‌ها در فضای مجازی حق‌الناس است.

سردار شریفی بیان کرد: دشمن که روزی در جنگ 31 روزه مقابل لبنان ایستاد امروز جنگ با دشمن و این مقابله به کمتر از 24 ساعت رسیده و با شلیک 400 موشک حماس زلزله‌ای در رژیم صهیونیستی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه شور و شوق بسیجیان در ایران اسلامی دشمنان را به زانو درآورده است، عنوان کرد: جانبازان با پنج درصد از خدمات نظام برخوردار می‌شود اما این در حالی است که رزمنده‌ای با سابقه 70 ماه در جبهه هیچ امتیازی جز معافیت فرزندش از سربازی ندارد و این ظلمی به رزمندگان است.

سند راهبردی برای رزمندگان تدوین شده است

رییس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تمام امتیازات برای جانبازان و رزمندگان را نباید تنها منوط به درصد کنیم بنابراین در برنامه ششم توسعه نگاه خوبی به اصل حضور در جبهه شده است.

سردار شریفی از پرداخت وام به 30 هزار نفر رزمنده در سال آینده خبر داد و افزود: سند راهبردی برای رزمندگان تدوین شده و از سال آینده برای رزمندگانی که از سه ماه به بالا سابقه خدمت در جبهه داشته باشند نیز کارت ایثار صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس مجروح شدند اما مدرکی برای نشان دادن جانبازی خود ندارند از این رو تعیین تکلیف مجروحان بدون مدرک در دستور کار است، گفت: یک میلیون و 200 هزار تومان به حقوق جانبازان بسیجی کشور افزوده می‎شود.

نخستین گروه جانبازان بسیجی سال 98 بازنشسته می‌شوند

رییس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: همچنین در نخستین گروه جانبازان بسیجی نیز در سال 98 بازنشسته می‌شوند که تاکنون برای 30 هزار نفر حکم صادر شده است.

سردار شریفی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید از زبان روز دنیا در معرفی شهدا و ایثارگران استفاده کنیم بنابراین زبان روز دنیا همین فضای مجازی و اینترنت است و از این رو از دو سال گذشته تاکنون برای 220 هزار شهید 15 خرداد 42 تا آخرین شهید مدافع حرم در شهریورماه سال 97 صفحه‌ای در فضای مجازی ایجاد کردیم و اطلاعاتی از شهدا در این صفحه فضای مجازی گذاشته شه است.

وی افزود: در کشور بیش از 40 هزار نفر از شهدا نام آن‌ها مزین به «محمد» بوده‌ است و 6 هزار و 500 خانواده تک فرزند شهید و ۴۰ هزار خانواده دو شهید در کشور وجود دارد.

رییس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دسترسی اطلاعات شهدا و پاسخ به سوالات پیرامون شهدا را از جمله قابلیت‌های صفحه فضای مجازی دانست و گفت: فاز نخست این صفحه مجازی که مربوط به شهدا است در دهه فجر راه اندازی می‌شود و فاز دوم آن نیز مربوط به رزمندگان است که افتتاح خواهد شد./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات