۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۸۹۲۱۳
امام جمعه ارومیه:

نهج‌البلاغه سرشار از مضامین عالی معرفتی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: لازمه داشتن تقوا شناخت خدای متعال است که با علم به مقام الهی تقوا در وجود انسان نهادینه می‌‌شود.
قریشی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شب گذشته در نشست صمیمی با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه اظهار داشت: عمده ترین خصوصیتی که باید در وجود یک طلبه علوم دینی باشد؛ تقوا است.

وی ادامه داد: اولین راهکار تقویت تقوا در وجود انسان، شناخت و معرفت به پروردگار عالم است و هر چه میزان این معرفت بیشتر شود تقوا نیز بیشتر می شود.

امام جمعه ارومیه دومین راهکار تقویت تقوا را یاد کردن قیامت عنوان کرد و گفت: دومین راهکار برای افزایش تقوا یاد کردن عالم قیامت است، بنابه فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بهترین توشه برای آخرت تقوا است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: بیشتر خطابه حضرت امیرالمؤمنین(ع) مباحث تقوا است که البته مقتضای آن زمان اینگونه بود که باید اکثر خطبه‌های امام علی(ع) در مورد تقوا باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مطالب نهج‌البلاغه دعوت مردم به تقوا و خداترسی است، خواندن این کتاب شریف برای تقوای درونی انسان بسیار مفید است، به عبارت بهتر از نیازهای ضروری یک طلبه است که با نهج‌البلاغه انس بگیرد./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات