۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۴۰۱
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

هر هفته 11 هزار نفر در نمازهای جمعه خراسان شمالی شرکت می‌کنند

هر هفته 11 هزار نفر در نمازهای جمعه خراسان شمالی شرکت می‌کنند
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته هر هفته بیش از 11 هزار نفر در نمازهای جمعه استان شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه استان، با اشاره به نقش و اثرگذاری نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه به‌تنهایی خود یک رسانه است.

وی با یادآوری اهمیت نقش نماز جمعه در هدایت جامعه دینی، گفت: نماز جمعه به خودی خود یک رسانه است و اگر صداوسیما از این فرصت بهره‌برداری کند آگاه‌سازی عمومی در جامعه شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: برد رسانه‌ای ائمه جمعه بسیار بالا است؛ چراکه تنها در استان خراسان شمالی در هر هفته حدوداً 11 هزار نفر به‌عنوان مخاطب ثابت در خطبه‌های نماز جمعه حضور دارند که این جایگاه به‌تنهایی رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و دیگر حوزه‌ها است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد افزود: اگر خطبه‌های نماز جمعه شهرهای مختلف از طریق صداوسیما پخش شود، بخش گسترده‌ای از جامعه به‌وسیله آن از مسائل دینی و سیاسی آگاه خواهند شد و این فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است.

 وی در ادامه به راهبردهای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اشاره کرد گفت: تعامل با ائمه جمعه و کارگزاران نماز جمعه، رصد دقیق وضع موجود نهادهای نماز جمعه و حرکت به سمت مطلوب و بسیج تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی استان برای تقویت جایگاه نماز جمعه ازجمله راهبردهایی است که زا سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برای همه دفاتر شورای سیاست‌گذاری در استان‌ها ابلاغ شده است.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید همه متولیان و فعالان در ستادهای نماز جمعه شهرهای مختلف استان برای اجرایی شدن راهبردها و راهکارهای اعلامی نهایت همت و تلاش خود را به کار گیرند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات