۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۹۰۴۹۷
در درس خارج مطرح شد؛

واکنش آیت الله مکارم به طرح ادعاهای خلاف علیه حوزه/ ایران در صف مقدم مبارزه با تروریست ها است

واکنش آیت الله مکارم به طرح ادعاهای خلاف علیه حوزه/ ایران در صف مقدم مبارزه با تروریست ها است
حضرت آیت الله مکارم از طرح ادعاهای نادرست و خلاف درباره حوزه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران انتقاد و تاکید کرد که حوزه به مسائل و نیازهای روز توجه جدی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که امروز چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، از طرح ادعاهای خلاف علیه حوزه و روحانیت در نماز جمعه تهران انتقاد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: از عجائب روزگار است که هفته گذشته در نماز جمعه تهران در سخنرانی قبل از خطبه ها بر ضد حوزه علمیه صحبت کردند؛ نماز جمعه ای که فرزند حوزه است، تمام ائمه جمعه بدون استثنا فرزندان و تربیت یافتگان حوزه های علمیه هستند؛ حال چطور می شود که پایگاه بشود بر ضد حوزه؟ این عجیب است!

این مرجع تقلید تاکید کرد: شما که همه چیزتان از حوزه است چطور می شود از یک شخص مخالف حوزه که قبلا نیز علیه حوزه سخنرانی کرده بود، دعوت کنید و پایگاه بدهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادعای مطرح شده از سوی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران را خلاف و دور از واقعیت خواند و گفت: عجیب است دروغ بزرگ مطرح می کنند و می گویند چهل سال است حوزه همان حرف های قبل را می زند.

وی تصریح کرد: اگر کسی نداند شما که می دانید، حوزه چقدر به مسائل مستحدثه و نیازها و اقتضائات توجه دارد و در درس ها، تحقیقات و پژوهش ها به این موضوعات توجه می شود.

این مرجع تقلید ادامه دارد: حوزه نباشد هیچ چیز نیست، بدانید و آگاه باشید حافظ حوزه خدا و امام زمان است، از زمانی که شیخ طوسی به نجف آمد فراز و نشیب هایی بوده چقدر تلاش بر ضد حوزه شد، اما خدای متعال حوزه را از خطرها حفظ کرد، الان هم حفظ می کند.

وی خطاب به حاضران در جلسه ابراز داشت: سه نکته را فراموش نکنید؛ نخست همه متحد باشند، نغمه خلاف و اختلاف در حوزه نباشد، دوم به مسائل روز و موضوعات مستحدثه آشنا شوید؛ جواب شبهات بویژه شبهات وهابیت را بدانید؛ سوم این که زی طلبگی و حوزوی خود را فراموش نکنید و بهانه دست دشمن ندهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: دروغ های بزرگ درباره حوزه های علمیه می گویند اما بدانند تاثیری ندارد، امیدواریم خدای متعال توفیق بدهد این حوزه را با همه عظمتش حفظ کنیم و روز به روز در تقویت آن بکوشیم.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به آمار رو به پیشرفت کمی و کیفی حوزه های علمیه برادران و خواهران، تصریح کرد: بحمدلله حوزه رو به پیشرفت است، امام زمان(عج) حامی است و کمک می کند و این جور مسائل نیز تاثیری نخواهد داشت.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به حدیث امام معصوم(ع) «اِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَ لِلشَّرِّ اَقْفَالاً، وَ جَعَلَ مَفَاتِیحَ تِلْکَ الاَقْفَالِ الشَّرَابَ، وَ الْکَذِبُ شَرٌّ مِنَ الشَّرَابِ» عقل را قفلی در برابر زشتی ها دانست و گفت: عقل آدمی اگر درست کار کند انسان سراغ کارهای خلاف نمی رود؛ در نقطه مقابل شراب باعث زایل شدن عقل می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی دروغ را ابزار بسیاری از خلافکاران دانست و گفت: افرادی که کم فروشی می کنند، اموال مردم را به غارت می برند و متعرض نوامیس مردم می شود ابزارشان دروغ است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: در رسانه ها آمده بود که 62 درصد مردم آمریکا معتقدند رییس جمهورشان دروغگو است؛ ما چنین دنیایی داریم، دولتی که می گوید من در دنیا برتر هستم مردمش چنین نگاه و عقیده ای به رییس جمهورش دارند.

وی با اشاره به دروغ پراکنی های آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران در صف مقدم مقابله با ترویست ها در عراق و سوریه بوده است، اما به دروغ می گویند ایران طرفدار تروریست ها است.

این مرجع تقلید با بیان این که اگر دروغ از جامعه برچیده شود بسیاری از انحرافات را شاهد نخواهیم بود، ابراز داشت: از زمانی که فضاهای مجاری گسترش پیدا کرده دروغ ها و تهمت در فضای مجازی غوغا می کند و با همین دروغ ها افکار عمومی را دچار تشویش می کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به دروغ پراکنی رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: افرادی از خارج کشور به ایران سفر کرده بودند، اذعان می کنند به این که ایرانی که مشاهده کردیم با ایرانی که در رسانه های غربی معرفی شده بود تفاوت دارد. /924/ج

ارسال نظرات