۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۹۰۸۴۰
رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی:

تولید دانش باید مدیریت شود

تولید دانش باید مدیریت شود
حجت الاسلام عماد با بیان اینکه دانش و پژوهش در جامعه برای برخی به عنوان کالای لوکس تلقی می‌شود، گفت: تولید دانش باید بیش از پیش مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید علی عماد، رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت و تجلیل از پژوهشگران برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از فناوری‌ها، تولید علم و نوآوری در فرهنگ ایرانی اسلامی دارای پیشینه قوی و روشن است.

وی با بیان اینکه دانش و پژوهش در جامعه برای برخی‌ها به عنوان کالای لوکس تلقی می‌شود، گفت: تولید دانش باید بیش از پیش مدیریت شود.

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از مدیریت تولید دانش باید مباحث سه گانه تولید علم، تولید فناوری و نوآوری را به درستی مدیریت کنیم، افزود: یکی از مؤلفه‌های مهم در امر پژوهش، نیاز جامعه است و این نیاز به ما می‌گوید که پژوهش‌های انجام شده چقدر درست است.

حجت الاسلام عماد با بیان اینکه تولیداتی که توسط اساتید و محققان انجام می‌شود باید یک سهمی از نیاز جهان، نیاز ملی و نیاز منطقه‌ای را جواب دهد، تصریح کرد: باید قبل از هر مشکلی پژوهش صورت بگیرد و برای حل مشکلات جامعه، پژوهش انجام دهیم.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی روزی کریدور اقتصادی برای سرمایه‌گذاران بوده اما امروز هیچ جاذبه سرمایه‌گذاری ندارد چرا که پژوهش لازم انجام نشده است.

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چقدر برای حل مشکلات پژوهش انجام شده است، خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی خلاق و کارآمد تا زمانی ماندگار هستند که بازار کار داشته باشند اما اگر بازار کار نباشد کسی در منطقه نمی‌مانند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات