۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۹۰۹۳۵
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی:

اخلاق پیامبر مهمترین عامل گسترش اسلام بود

اخلاق پیامبر مهمترین عامل گسترش اسلام بود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: در گسترش اسلام عومل مختلفی دخیل بودند که مقبولیت و اخلاق پیامبر در جزیره العرب مهمترین عامل گسترش اسلام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر خدایاری صبح امروز در در همایش انقلاب اسلامی به روایت هنر که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ اسلام را که ورق می‌زنیم ومورد مطالعه جدی قرار می‌دهیم عوامل مختلفی را مشاهده می‌کنیم که در گسترش و رشد اسلام مؤثر بودند که شخصیت پیامبر و مقبولیت ایشان نزد مردم بسیار مؤثر بود.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام قبل از اینکه بخواهد اسلام را تبلیغ کند اول مقبولیت خود را به مردم جزیرةالعرب ثابت کرد و آنها به یقین رسیدند که پیامبر جز صلاح مردم را نمی‌خواهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اولین کاری که پیامبر برای ایجاد حکومت اسلام انجام داد ایجاد مسجد بود که با توجه به شرایط مدینه و آمادگی اهل مدینه این کار را در مدینه انجام داد چرا که در مکه این امکان برای پیامبر مهیا نبود و پیامبر نمی‌توانست در مکه بنای حکومت اسلامی را بنیان‌گذاری کند.

وی افزود: مساجد در صدر اسلام یک پایگاه فرهنگی بود که مسائل اسلام و مردم آن زمان اعم از مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی در مساجد مورد بررسی قرار می‌گرفت و در مورد آنها تصمم‌گیری می‌شد.

حجت الاسلام خدایاری تاکید کرد: امروز هم باید به همان کارکرد مسجد در صدر اسلام برگردیم، قطعا اقتصادی که از مسجد برمی‌خیزد با اقتصادی بیرون قابل مقایسه نیست، در سیاست هم این امر صادق است و در دیگر مسائل هم باید مسجد محل رجوع مردم باشد و نباید فرهنگ را زا دین و مسجد جدا کنیم.

وی گفت: امروز باید الگوی‌های اسلامی در مساحد تربیت شوند، باید سبک زنذگی اسلام و دینی در مساجد تبیین شود و به مردم گفته شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات