۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۹۰۴۸۸

آثار برگزیده همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شدند

آثار برگزیده همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شدند
همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با معرفی آثار برگزیده در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی شب گذشته در همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ۱۷ عنوان مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که ۱۵ اثر در ارزیابی اولیه پذیرفته شد.

دبیر اجرایی همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با بیان این‌که محورهای اعلام شده برای همایش از سوی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و داشگاه در تبریز مورد بحث و ارزیابی قرار گرفته است، افزود: ارزیابی علمی مقالات رسیده از سوی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از قم و تبریز انجام شده است.

وی با بیان این‌که چهار عنوان مقاله به عنوان مقالات برگزیده، انتخاب شده است، افزود: اعتقاد داریم با استفاده از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه می توان وحدت کامل و حقیقی میان این دو بازوی اصلی جامعه محقق کرد، باید چنین همایش هایی در طول سال و به دور از شعارگرایی برگزار می شوند.

این استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره به این‌که وحدت حوزه و دانشگاه مختص روز خاصی از سال نیست، افزود: این همایش گامی در جهت همگرایی حداکثری میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی بوده که تداوم برگزاری آن در سال‌های آینده مورد هدف قرار گرفته است.

بنابر این گزارش، در این همایش مقاله حجت‌الاسلام سعید علیزاده؛ استادیار دانشگاه تبریز با عنوان "راهکارهایی در اعتصام جمعی به حبل الله در وحدت حوزه و دانشگاه" و مقاله حجت‌الاسلام نیازی؛ استاد حوزه علمیه تبریز با عنوان "مهندسی زبان و مسئله مشترک وحدت حوزه و دانشگاه" برگزیده شدند.

همچنین مقاله صادق ملکی؛ استاد دانشگاه تبریز با عنوان "وحدت حوزه و دانشگاه در منظومه فکری مقام معظم رهبری" و مقاله احسان شاکری؛ استاد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز) "امکان وحدت حوزه و دانشگاه در پرتو بینش الهی" به عنوان مقالات برگزیده به صورت سخنرانی ارایه شدند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات