۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۹۱۰۸۴
تولیت مدرسه علمیه جامعه امیرالمومنین:

پیام حماسه 9 دی، بصیرت و دشمن شناسی است

پیام حماسه 9 دی، بصیرت و دشمن شناسی است
حجت الاسلام والمسلمین وقایع سال ۸۸ به ما ثابت کرد که اگر لحظه‌ای غفلت کنیم و دچار خواب آلودگی شویم امکان ساقط شدن انقلاب و نظام خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا کرباسی تولیت مدرسه جامعه علمیه امیرالمومنین شهر ری در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا، حماسه مردمی ۹ دی را از ایام الله دانست و در تعظیم و بزرگداشت هر ساله آن گفت: روز ۹ دی به عنوان یکی از ایام الله انقلاب اسلامی ایران و باید گرامی داشته شود، چرا که طبیعت انسان طوری است که دائما نیاز به تلقین و تکرار و یادآوری دارد و اگر گرامیداشت هر ساله نهم دی ماه انجام نگیرد، ملت دچار فراموشی شده و از توطئه‌های دشمن علیه نظام و انقلاب و اسلام غافل خواهیم شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره هدف نهایی جبهه استکبار جهانی خصوصا آمریکا از ایجاد توطئه و فتنه ۸۸ ابراز کرد: در زمان فتنه معمولا دشمنان بیرونی از قبیل آمریکا و اسرائیل و آل سعود به وسیله اذناب نفوذی داخلی شان سعی بر این داشته و دارند که مردم را از مسیر صحیح و منطقی انقلاب که همان پیروی از رهبری است دور کنند و به اصل نظام و رهبری بدبین کنند.

این استاد حوزه با اشاره به معنای قرآنی فتنه که همانا فضای غبار آلود و عدم تشخیص دوست از دشمن است به بیان پیام حماسه نهم دی ماه ملت ایران پرداخت و گفت: پیام حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ هشیاری، بیداری، و دشمن شناسی است، وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به ما ثابت کرد که اگر لحظه‌ای غفلت کنیم و دچار خواب آلودگی و غفلت شویم امکان ساقط شدن انقلاب و نظام خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: همواره تاریخ چراغ آینده است و همه باید به تاریخ با نگاه عبرت آموزی و درس گیری نگاه کنیم، دفع فتنه ۸۸ که در حقیقت یک مرحله سنگین از فتنه توسط آشوب گران بود، این چراغ را روشن کرد که ما همواره باید گذشته را به عنوان نقشه راهنما برای طی کردن مسیر های سخت و پر پیچ و خم آینده انقلاب و نظام در دست نگاه داریم.

وی همچنین در پایان درباره هشدار اخیر رهبر انقلاب درباره فتنه‌های احتمالی سال ۹۸ خاطر نشان کرد: هر توطئه ای را که دشمن در سال ۹۸ در سر دارد، قطعا با روشن بینی و آگاهی بخشی‌های رهبر انقلاب و هشیاری مومنان و نیرو‌های انقلابی، مثل حوادث گذشته خصوصا اتفاقات چند سال اخیر همچون دی ماه ۹۶ نابود و دسیسه‌های آنان نقش بر آب خواهد شد./۸۱۱/ت302/ب1
ارسال نظرات